חרף ההתנגדות, הממשלה אישרה: תוספת לגמלאי המשטרה

    צבי טסלר ובנצי ליזרוביץ' No Comments on חרף ההתנגדות, הממשלה אישרה: תוספת לגמלאי המשטרה

    כחלון התעקש והצעת המחליטים המקוזזת מתקציבי המשרדים, אושרה בממשלה | סגן שר הבריאות ליצמן תקף את ההחלטה ואמר: "החלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות האזרחים"

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה בכדי לממן תוספות לגמלאי כוחות הביטחון – משטרה, סוהרים ועוד.

    כזכור את הצעת המחליטים הגיש שר האוצר משה כחלון, תוך שהוא מציג קיצוץ רוחבי מתחייב במשרדי הממשלה השונים. לקיצוץ הזה התנגדו שרים רבים אך חרף ההתנגדות, הצעת המחליטים אושרה בממשלה.

    השר לבטחון פנים גלעד ארדן, שתמך בהחלטה, התנגד לקיצוץ הענק במשרדו וטען כי כחלון "העניש" אותו בשל התעקשותו לקדם את ההצעה. "אתנגד נחרצות לקיצוץ שהאוצר מנסה להשית על המשרד לבטחון הפנים (קיצוץ כפול משאר המשרדים) כסוג של "עונש" על כך שהשוטרים והסוהרים מיצו את זכותם בבתי המשפט וזכו בעתירות. לא ראוי לפגוע בתגובה בבטחון האישי של אזרחי המדינה ולהביא קיצוץ שמשמעותו פיטורי 700 שוטרים וסוהרים".

    סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שתקף את הקיצוץ עוד קודם אמר: "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני רה”מ והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל. הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם – התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד".

    לדבריו: "הבהרתי לראש הממשלה כי צרכי הבריאות של אזרחי ישראל הולכים ועולים, לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואת חצבת ושפעת. אני שב וקורא לשר האוצר ולראש הממשלה להחריג את צרכי הבריאות מחרב הקיצוץ התקציבי ואף להביא להגדלת התקציב לבריאות".



    0 תגובות