ארדן: "תומך בהעלאת שכר השוטרים; מתנגד לקיצוץ במשרדי"

    איתי גדסי No Comments on ארדן: "תומך בהעלאת שכר השוטרים; מתנגד לקיצוץ במשרדי"

    העלאת שכר השוטרים והסוהרים: השר ארדן כותב כי "תיקון העוול אינה יזמה עכשווית אלא החלטה שיפוטית" אך טוען: "מענישים את משרדי"

    ארדן
    השר ארדן צילום: עמית שאבי
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן התייחס להצעת המחליטים שתעלה מחר בממשלה בענין שכר השוטרים והסוהרים. "לחלק מכלי התקשורת יש קשיי הבנה לגבי ההחלטה על שכר השוטרים והסוהרים מחר והם נוטים לייצר פייק ניוז ולחברה לאירועים הפוליטיים אז אעשה קצת סדר: ראשית לא מדובר רק בגמלאי המשטרה אלא גם בשוטרים והסוהרים המשרתים".

    "שנית, ראש הממשלה והממשלה הנחו לפני כחודשיים על מו"מ כדי להגיע להסכם עם השוטרים והסוהרים וההסכם הושג עוד לפני ובלי קשר לאירועים הפוליטיים".

    "שלישית, תיקון העוול בשכר השוטרים והסוהרים אינה יוזמה עכשווית אלא החלטה שיפוטית של מספר ערכאות בבתי הדין לעבודה. המו"מ רק הביא לפריסה ארוכת שנים של חוב המדינה כך שהשוטרים והסוהרים לא יקבלו את התוספת מיד אלא היא תיפרס על פני 17 שנה עד שנת 2035 (המדינה קיפחה את שכרם במשך 13 שנה מאז 2006). אם הממשלה לא תאשר את הסיכום שהושג – בתי המשפט יחייבו את המדינה לשלם את הסכום הזה הרבה יותר מהר ואולי גם בתוספת ריבית והצמדה".

    עוד אמר ארדן: "ודבר אחרון – לא הודעתי שאתנגד. הודעתי שאתנגד נחרצות לקיצוץ שהאוצר מנסה להשית על המשרד לבטחון הפנים (קיצוץ כפול משאר המשרדים) כסוג של "עונש" על כך שהשוטרים והסוהרים מיצו את זכותם בבתי המשפט וזכו בעתירות. לא ראוי לפגוע בתגובה בבטחון האישי של אזרחי המדינה ולהביא קיצוץ שמשמעותו פיטורי 700 שוטרים וסוהרים".



    0 תגובות