גשמי ברכה: הכנרת עלתה במעט

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on גשמי ברכה: הכנרת עלתה במעט

    ברשות המים מעדכנים כי לאחר גשמי הברכה שירדו בימים האחרונים, הכנרת עלתה בחצי סנטימטר | לצד זאת, יש להמשיך ולהתפלל: לכנרת מלאה חסר שישה מטרים | נתוני הנחלים והמעיינות המלאים

    סירה בכנרת | אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשות המים מסכמים את נתוני מקורות המים בישראל לאחר גשמי הברכה בימים האחרונים. ביום חמישי פקדו השיטפנות את נחלי מדבר יהודה – מנחל חצצון בצפון, דרך נחל דוד, ערוגות, חבר וחימר. גם בערבה הצפונית נרשמו שיטפנות בנחלים כגון אשלים, פרס בואך נחל צין, כאשר הספיקה הגבוהה ביותר נרשמה ביום שישי בנחל ערוגות: 96 מ"ק לשנייה.

    ביום שישי ירדו עשרות מ"מ של גשם בחוף הדרומי ובשפלה ובעקבות כך נרשמו זרימות נאות באגן לכיש, שורק ואיילון – בנחלים עקרון, נחל גמליאל, נחל גזר, נחל לכיש, נחל האלה, נחל שורק, נחל איילון, נחל אלכסנדר, נחל שכם.

    מפלס הכנרת עלה בין יום שישי לשבת בחצי ס"מ, בעקבות גשם ישיר על האגם, והגיע לרום של 214.655-.

    למרות הגשמים, מפלס האגם עדיין נמצא עמוק מתחת לקו האדום התחתון (1.655 מטר!) ו-21.5 ס"מ מעל הקו השחור. חסר לכנרת מלאה עוד 5.855 מטר.

    נתון מדאיג נוסף מגיע ממעיינות הדן, מקור המים הגדול במדינה, אשר הגיעו בסוף השבוע לשפל של כל הזמנים (ספיקה של 2.2 מ"ק לשניה, הנמוכה ביותר שנמדדה בדן מאז 1949.

    לדברי ד"ר עמיר גבעתי מנהל תחום מים עיליים בשרות ההידרולוגי שברשות המים: "השפל בדן מתרחש על אף הגשמים האחרונים, וזאת בשל השפעת הבצורת הארוכה ב-5 השנים האחרונות".

    ד"ר גבעתי מדגיש ש"גם שנת גשמים ממוצעת בשנה זו, ואף למעלה מכך (כפי שצופים ברשות המים) לא תצליח לאושש את מצב מקורות המים בצפון לאחר הבצורת הארוכה".

    ברשות המים אומרים: "בשל שינויי האקלים והמחסור ההולך וגדל של מים במקורות המים הטבעיים, על כולנו לסגל התנהלות יעילה ולהימנע מבזבוז מים כאורח חיים קבוע ולא רק כאמצעי זמני. כן, גם כשיורד גשם, יש להימנע מבזבוז ולהמשיך ולחסוך במים".

    אנו נמשיך להתפלל ולבקש מהקב"ה גשמי ברכה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כבר 3 שנים לא שואבים מים מהכנרת זה הכל מאידוי של החום

    2. 1

      ברוך השם
      הלוואי ותעלה ב 10 מטרים כי זה מה שצריך