הסתה פרועה: בחברת "אל על" שיקרו וההאשמות כלפי החרדים גברו

    עמית דניאל 5 Comment on הסתה פרועה: בחברת "אל על" שיקרו וההאשמות כלפי החרדים גברו

    הנוסעים החרדיים שעלו על טיסת אל על מארה"ב לישראל, לא שיערו את עצמת ההסתה שיעשו על גבם והכל עקב אי סדרים בחברת התעופה | ההודעה על העיכוב, השקרים לנוסעים והשתיקה של מושאי ההסתה

    מטוס 'אל על' | אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שישי, שעה קלה לפני כניסת השבת, נחת מסוק "אל על" שיצא מארה"ב לישראל באתונה. הנחיתה באתונה התרחשה לאחר שהתברר כי חרף הבטחות והתחייבות חברת התעופה, נחיתה בישראל תתאפשר רק לאחר כניסת השבת, אופציה שתגרום לנוסעים החרדיים והדתיים לחלל שבת ולשהות בשדה התעופה במהלך השבת כולה.

    העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", שהה בטיסה. את השתלשלות האירועים הוא תיעד וכתב: "הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!)".

    "ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית- "מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת".

    "שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל".

    בינתיים, באתרים החילוניים תקפו את הנוסעים החרדיים שכביכול, בגינם, אירעה התקלה הזו. על כך כתב שלזינגר: "כמה רוע, הסתה, שיסוי ובעיקר פייק ניוז. תכננתי לעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?" רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה. ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש"דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס". הלם. בחיי, הלם".

    "אלפי לייקים, מאות שיתופים, טונות של רעל על פייק ניוז מוחלט. לצערם של אנשי אל על (וכלי תקשורת) היה עיתונאי על הטיסה, וכשיש דרמה, עיתונאי פותח מצלמה. וכך יצא שראיתי ותיעדתי כמעט הכל".

    הוא המשיך וכתב: "ראיתי חרדים שמשקרים להם ומערבבים אותם והם שותקים. ראיתי חרדים שכולאים (ממש ככה) אותם במטוס והם פותחים בשירה. ראיתי ותיעדתי דיילים שהחליטו להעניש את הנוסעים ולא לתת שירות. ראיתי חרדים שמוכנים לישון בנתב"ג כדי שהחילונים לא יחללו שבת. ראיתי חרדים שנוסעת ברוטאלית (שכתבה את הפוסט) צועקת עליהם ומקללת אותם והם שותקים. ראיתי ותיעדתי דייל אלים שלוקח לי את המצלמה (ביקשתי את שמו ואחרי ששמע שאני עיתונאי (ואם אני לא?!) מיהר להתנצל אז לפנים משורת הדין לא אעלה את הוידאו שלו ללא טשטוש). ראיתי חרדים שמודיעים להם שלא יראו את הילדים שלהם השבת (או את המזוודות שלהם) והם דאגו להצטופף בחדרים ביחד באתונה כדי לעבור את השבת עם מה שיש. ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל ולא יכולתי לשתוק".

    "כמה פופולרי להיכנס בחרדים, כמה רחוק הסיפור האמיתי. יש מספיק רעל בין אחד לשני (ועוד לפני בחירות)".

    חרף בקשתינו, מחברת "אל על" טרם נמסרה תגובה.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      הכתבה המסיתה של שרון עדין בכאן רשת ב מעוררת בחילה וגואל נפש , חייבים לעצור את ההסתה לפני שזה יקבע בציבור , ביותר מעורר סימני תמיהה התגובה של אל על , צריך להתארגן נגד אל על , אחרי שכולנו טסים בנאמנות כדי " להרגיש בבית"

    2. 4

      זה הזמן ל'חרם צרכנים' חוזר לחברת אל-על!!!
      יש רק דרך אחת להזכיר לחברה שאיבדה את מצפונה- וזאת דרך הכיס
      …אם דבר כזה היה קורה ב'טורקיש אייר' זה היה פותח מהדורות תחת הכותרת 'אנטישמיות'

    3. 3

      ברור שאל-על יאשימו את החרדים, הרי הסלוגן של אל-על הוא – 'הכי בבית בעולם' , וכמו שבבית בישראל החרדים תמיד אשמים בכל מה שקורה, וגם באל-על כשהדיילות מאחרות ומעכבות את הטיסה ביותר מ3 שעות, החרדים אשמים בעיכוב של המטוס ובהתנהגות אלימה ! נו אנחנו עדיין בגלות . אבל אם רק לקוח כמו הגרש"ב סורוצקין יפסיק לטוס אתם יש סיכוי שהם יפנימו שהחרדים הם לא נייר טואלט שאפשר להשתמש ולזרוק

    4. 2

      זה לא נכון ככה ללכת נגד אל על אחרי שהם החברה היחידה ששומרת שבת בחברות התעופה במדינה

    5. 1

      עם היה מנכ"ל חרדי לחברה כזאת האמת הכל היה בא בשלום על משכבו ונאמר אמן