ראשי הרשויות: "הפסקת אש לא התקבלה כלאחר יד – המערכה מתמשכת"

    איתי גדסי No Comments on ראשי הרשויות: "הפסקת אש לא התקבלה כלאחר יד – המערכה מתמשכת"

    ראש הממשלה וצמרת מערכת הביטחון נפגשו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, בפגישה הוצגו המאמצים שמעשים כנגד חמאס ברצועה. ראשי הרשויות אמרו לאחר הפגישה: "לא אמרו לנו הכל, אבל מה שנאמר היה מספיק כדי להבין את התמונה המלאה. ישנה עצימות גבוהה להתפתחויות" | ראש השב"כ לשעבר: "אנחנו מפחדים"

    פגישת ראשי הרשויות עם נתניהו צילום: לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי נפגשו אמש עם ראשי רשויות מעוטף עזה, בלשכת רה"מ בירושלים.

    בדיון הציגו ראש הממשלה, הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום את המאמצים הצבאיים הנעשים נגד הטרור מעזה. כמו כן, בדיון דנו בקידום תוכנית חוסן ליישובי עוטף עזה לשנים 2019-2020 בהיקף כחצי מיליארד ש"ח.

    התכנית, שתובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, כוללת חיזוק רפואת החירום, החינוך הלא פורמלי, שירותי הרווחה והענקת מענקים ביטחוניים לרשויות לשם עזרה בתפקוד השוטף. כמו כן, יינתנו תוספות במכסות הטלה וחלב לחקלאים בעוטף, סבסוד מעונות יום ועוד.

    ראשי הרשויות קיבלו סקירה מקיפה על מה שהניע את ראש הממשלה לקבל את הפסקת האש ובסיומה הם אף השתכנעו כי חברי הקבינט קיבלו את ההחלטה הנכונה.  "לא אמרו לנו הכל, אבל מה שנאמר היה מספיק כדי להבין את התמונה המלאה״. יחד עם זאת נאמר לראשי הרשויות כי ישנה עצימות גבוהה להתפתחויות.

    ‏ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, אמרכי פגישת ראשי הרשויות בעוטף עזה עם רה"מ סייעה לעמיתיו ולו לראות את התמונה הכוללת ולהבין שאנו מצויים במערכה מתמשכת. עוד אמר: כי התרשם שההחלטת הקבינט על הפסקת האש לא התקבלה כלאחר יד, אלא על בסיס נתונים אמיתיים.

    ראשי המועצות שהשתתפו בפגישה: ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג׳ון, ראש מועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר ומחליפו ראש המועצה בשער הנגב אופיר ליבשטיין.

    ח"כ ענת ברקו התייחסה לזעם הציבורי כנגד ראש הממשלה ואמרה: "שלשום השתתפתי בישיבה של ועדת החוץ והביטחון בשדרות, ביחד עם ראשי הרשויות, כדי לבדוק במה אפשר להקל על המתגוררים בעוטף ישראל.

    שימו לב, בזמן המגעים ל״הסדרה״ התקיימה פעילות צה״ל בעומק עזה, כמו פעולות רבות אחרות המתקיימות בשטח אויב ועליהן אתם לא שומעים.

    המכה בחמאס בוא תבוא, אך העיתוי לכך נתון בידו של מנהיג ולא על פי שיקולים פופוליסטים, סחטנות של גורמים פוליטיים בקואליציה או גימיקים והצעות חסרות אחריות של האופוזיציה.

    האם אתם חושבים שהרמטכ״ל, ראשי השב״כ והמוסד, כמו גם ראש הממשלה אינם שמים את בטחון אזרחי ישראל לנגד עיניהם?"

    בתוך כך, יורם כהן ראש השב"כ לשעבר אומר היום (שישי): "היינו צריכים לתת מכה קשה יותר, אנחנו מפוחדים מדי".



    0 תגובות