צניעות מחשבתית, יש דבר כזה \\ חני וינרוט

    אחד הרבדים של צניעות שנשכח היום הוא צניעות במחשבה
    חני וינרוט 1 Comment on צניעות מחשבתית, יש דבר כזה \\ חני וינרוט

    על צניעות מחשבתית והיכולת להבין רגע אחרי שהכל כבר מתרחש בדמיון, שיש רצון, ויש רצון השם \\ פינה שבועית מתוך הספר "שבת שלום חני"

    אחד הרבדים של צניעות שנשכח היום הוא צניעות במחשבה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יעקב הולך לחרן, שם הוא גר אצל לבן. "וַיֶּאֱהַב יַעֲקֹב אֶת-רָחֵל וַיֹּאמֶר אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים בְּרָחֵל בִּתְּךָ הַקְּטַנָּה" [כט, יח]. אבל לבן מרמה את יעקב, וכשמסתיימות שבע השנים הוא מְחתן את יעקב במרמה עם לאה, הבת הבכורה. רחל, שלא רוצה לבייש את אחותה, מוסרת לה את הסימנים שנתן לה יעקב וכך יעקב מגלה רק בבוקר שהוא למעשה התחתן עם לאה ולא עם רחל.

    הגיבורה של הפרשה ללא ספק היא רחל. רחל מתקשרת במסורת עם צניעות, והעניין קצת תמוה כי אפשר היה להגיד עליה: "לב טוב, נאמנות, מסירות", אבל למה דווקא צניעות? צניעות מתקשר תמיד עם כיסוי, הסתרה, ואילו רחל דווקא גילתה את הסימנים לאחותה לאה.

    התשובה שראיתי באחד המקומות היא שאחד הרבדים של צניעות שנשכח היום הוא צניעות במחשבה. לרחל הייתה יכולת נדירה ומיוחדת לכופף את הרצון שלה לרצון ה'. היא רצתה את יעקב וכבר ממש ראתה אותם מתחת לחופה. אבל ככל שהתקרב הזמן והיא הבינה שזה לא הולך לקרות אז במקום להתעקש, היא התאימה את ההתנהגות שלה לנסיבות ומזערה נזקים בכך שמנעה סבל וביזיון מאחותה.

    ומה אני למדה מכך? יש את מה שאני רוצה ויש את מה שיש. ויש פער גדול בין השניים. הצניעות המתבקשת ממני היא לקבל את רצון ה' ולפעול לפיו, לעשות את הכי טוב שאפשר במסגרת הנסיבות. זה מה שהייתי רוצה ללמוד מרחל.

    שתהיה שבת שלום ומבורך!
    חני

    רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תודה רבה שאתם מעלים את התכנים המאלפים האלה!!