הנגבי: "יש הבדל בין תל אביב מותקפת לדרום מותקף"

    איתי גדסי 2 Comment on הנגבי: "יש הבדל בין תל אביב מותקפת לדרום מותקף"

    השר צחי הנגבי, התבטא היום באופן מעורר סערה וטען: "מתקפת חמאס האחרונה היתה מינורית; יש הבדל בין מתיחות בדרום לשיתוק תל אביב" | בהתייחסו להתפטרות ליברמן אמר: "בנט מועמד ראוי אבל הוא מהלך אימים ולא זו הדרך לקבל את התיק הזה"

    צחי הנגבי צילום: Marc Israel Sellem, POOL
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר צחי הנגבי עורר סערה פוליטית כשהתבטא בהבדל שלדבריו קיים, בין תושבי הדרום הסובלים ממתקפת טרור לבין תושבי תל אביב. בריאיון שהעניק לגל"צ, התייחס הנגבי גם להתפטרותו של ליברמן ולדרישתו של השר נפתלי בנט להתמנות לשר הביטחון. "לראש הממשלה יש הרבה שיקולים הוא לא נועץ בי עדיין. ההתנהלות הזו של קבלת תפקיד תוך תכתיב אימים, הוא לא מקובל. מנהיג מפלגה שרוצה לעבוד באמון ובידידות עם ראש הממשלה והוא מצמיד לו אקדח לרכה. זה לא הגיוני", אמר.

    עוד אמר הנגבי באשר לבנט: "אני חושב שבנט מועמד לגיטימי אבל הוא יכול להיפגש עם נתניהו ולומר לו שהוא רואה עצמו כמועמד לגיטימי".

    בהתייחסו למצב בדרום ולסקרים המעניקים לליכוד מנדטים פחותים מאלו הנתונים לו היום, אמר: "אחרי הזעם בציבור ואלפי המסרים כלפי ההחלטות של הקבינט לראות שהליכוד יורד במנדט אחד, האמת שהופתעתי לטובה".

    הנגבי התייחס למצב בדרום ואמר: "האמת של הקבינט וראש הממשלה כולנו חשבנו שמן הראוי להביא לקץ האלימות בעזה. היו שני דרכים דרך אחת של ליברמן שזה להכות מכה קשה והדרך השניה הסדרה, אם אפשרית, ואם לא, מכה קשה".

    לדבריו: "מכה קשה פירושה כניסה למערכה ארוכה שבה מדי יום לאורך שבועות תל אביב משותקת עם מאות רקטות כל יום שאין לנו דרך לקעקע אותן אלא בשליחת חיילים לעזה. גם שדה התעופה יכול להיות משותק. אין מלחמות ללא מחיר", אמר והדגיש, "ואז לחזור לאותו מצב כשל היום".

    "אני משנת '96 בקבינט והשנה היו דיונים ברמה הכי גבוהה של פתיחות ואפשרות של כל מערכת הביטחון להיחשף לכל שאלה. הדיונים הכתיבו עמדה של מרבית שרי הקבינט היתה זהה לעמדת מערכת הביטחון כולה. ליברמן היה צריך לכבד את העובדה שבשלב הזה לא שוכנענו שמן הראוי ללכת כרגע להליך קשה יותר שמגיע לאותה תוצאה".

    בנוגע לדבריו של ראש הממשלה נתניהו שאמר כי הציבור לא יכול להיות מעורב בהחלטות על הפסקת אש, אמר הנגבי: "ראש הממשלה אמר לעתים החלטות מתקבלות בלי שאנחנו יכולים לחשוף את המניעים מפני שהם סודיים. אני נתקל בביקורת חריפה מבני משפחה וידידים הכי קרובים ואני לא יכול לחשוף בפניהם למה התקבלו ההחלטות הללו".

    מבחינתו, השתלשלות ההסלמה האחרונה החלה כך: "אנחנו יזמנו פעולה בעומק השטח מכיוון שהאמנו בחיוניותה. היא הסתבכה ובשביל לחלץ את הכח היינו צריכים לחסל שבעה מחבלים. זה לא שחמאס יצא בלי עילה, הוא יצא לנקום. עכשיו בואו נראה את התוצאה אחרי 470 רקטות הוא הרג פלסטיני אחד. זו תקיפה מינורית. יש הבדל בין בירת ישראל הכלכלית תל אביב על כל המשמעויות הללו לבין הדרום", אמר הנגבי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צודק במאה אחוזים רק שהיתי אומרת שהכולם הזה זה אנשי הממשל….