מתחננים להודנא • הנייה: "אם ישראל תפסיק את התקיפות ננצור את האש"

    שלמה ריזל No Comments on מתחננים להודנא • הנייה: "אם ישראל תפסיק את התקיפות ננצור את האש"

    בחמאס הורידו את הראש ושלחו את בכיר הארגון, איסמעיל הנייה לבקש הפסקת אש, מול כל העולם. בישראל נראה שלא מעוניינים להחריף את התגובות ולתת הזדמנות להפסקת אש. על פי ההערכות אין מוטיבציה לאף צד להמשיך בסבב הלחימה, והאם ההרתעה של צה"ל נפגעה?

    איסמעיל הנייה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכירי חמאס ציפו בקוצר רוח להודעת ישראל לאחר ישיבת הקבינט, לאחר ההודעה הרפה והלא לוחמנית של הקבינט: "הקבינט המדיני-ביטחוני דן באירועים בדרום. הקבינט שמע סקירות מצה"ל וגורמי הביטחון על התקיפות והפעולות הנרחבות נגד גורמי הטרור בעזה. הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש". הבינו בחמאס כי בישראל לא מעוניינים להמשיך עם ההסלמה הצבאית, ואכן בכיר חמאס איסמעיל הנייה יצא ממקום מחבואו והודה ברבים כי בחמאס מעוניינים להכנע ולהפסיק את האש: "אם הכיבוש יפסיק את התקפותיו ניתן יהיה לשוב להבנות הפסקת האש".

    מדובר בצעד דרמטי מטעם חמאס, בכך הם מודים בגלוי כי ישראל כופפה אותם וגורמת להם להתחנן ברבים להפסקת התקיפות שככל הנראה הכאיבו להם. בכלל חמאס לא היה מעוניין בלחימה עכשיו ורצונו לחזור להבנות של הפסקת אש עם משלוחי הכסף לרצועה.

    בישראל גם מעוניינים לחזור לשיגרה, על פי הודעת הקבינט הביטחוני, צה"ל ימשיך בתקיפות ככל שידרש, מה שאומר שאם בחמאס ינמיכו את גובה הלהבות ישראל תפסיק את התקיפות. החשש בישראל הוא בשחיקת ההרתעה לאור משחקי הלחימה האחרונים עם חמאס. לכן יש הדורשים בישראל להכות מכה חזקה בחמאס שסיום הסבב יהיה מובן לו למה לא כדאי לחמאס לחזור לירות על ישראל או לארגן צעדות אלימות בגדר, מתי שיתחשק להם.

    מוצב פלסטין שנפגע היום:

    WhatsApp Image 2018-11-13 at 17.03.47(1) WhatsApp Image 2018-11-13 at 17.03.47(2) WhatsApp Image 2018-11-13 at 17.03.47



    0 תגובות