הסלמה: 'חיל האוויר' מפציץ בעוצמה בעזה, מצרים: נסיון התיווך נכשל

    שלמה ריזל 2 Comment on הסלמה: 'חיל האוויר' מפציץ בעוצמה בעזה, מצרים: נסיון התיווך נכשל

    בניין הטלויזיה של חמאס 'אלאקצא' הושמד כליל, ב'חיל האוויר' החלו להוריד טונות של פצצות על בתי בכירים בחמאס | דובר צה"ל: "הצבא ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש" | מצרים טוענת כי הניסיון לתיווך בין הצדדים נכשל | בינתיים חמאס לא מגדיל את טווח הרקטות, מנגד החמ"ל המשותף לפלגים בעזה הודיע: "נגדיל את טווח הפגיעה" | 300 רקטות שוגרו לישראל

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עליית מדרגה: בישראל החליטו לקחת את ההפצצות ברצועה למקום קשה ומכאיב לחמאס יותר, עשרות טונות של פצצות מוריד 'חיל האוויר' על הרצועה בשעה האחרונה. הערב (שני) 'חיל האוויר' הפציץ מספר בתים של בכירי חמאס. בניין הטלוויזיה של חמאס 'אלאקצא' הופצץ עד הייסוד והושמד על ידי מספר טילים, מדובר במבנה ענק שהושמד. השידור בתחנה הופסק. לדברי מנהלי המקום הוא יחזור לפעילות תוך כמה ימים, לדבריהם: שום דבר לא יעצור אותנו לנוכח התקופנות הישראלית.

    WhatsApp Image 2018-11-12 at 22.13.16(4)

    הפצצת בניין הטלויזה: "דובר צה"ל מודיע על תקיפת נכס טרור ייחודי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה תחנת הטלוויזיה "אל אקצא", הנמצא בלב העיר עזה. המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת העברת מסרים לפעילי טרור גם בגדה, קריאות מפורשות לביצוע פיגועי טרור והדרכה כיצד לבצע אותם.

    בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים וחיילים והשגת נשק.

    מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל.

    צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".

    WhatsApp Image 2018-11-12 at 22.13.16(1)

    21:50: עד כה, יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל למעלה מעשרות שיגורים מתוך כ-300 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

    21:20: אשקלון, התקבל דיווח על פגיעה ישירה בבנין מגורים. חובשים באיחוד הצלה סניף אשקלון מעניקים בדקות אלו סיוע ראשוני לנפגעת חרדה כתוצאה מנפילה של רקטה בסמוך לבניין מגורים באשקלון. כמו צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה הוזעקו למקום והונחו לתגבר את הכוננות.

    20:30: אחרי יותר מ4 שעות: הסתיימה ההתייעצות הבטחונית בקריה. ‏גורם מדיני מוסר בתום ההתייעצות בקריה: התקבלו החלטות מבצעיות. מחר יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני.

    WhatsApp Image 2018-11-12 at 22.13.16(2)

    יש לציין שעד כה, למרות עליית המדרגה בתקיפות מצדה של ישראל הפלגים עדיין לא הגדילו את טווח השיגורים. מדד האסקלציה הבא הוא הגדלת הטווח.

    מנגד דובר מוסד הג'יהאד האסלאמי מוסעב אל-ברים: "לא תהיה רגיעה עם ישראל על חשבון הדם של עמנו ואדמתנו, וההתנגדות נמשכת בתגובתה לתוקפנות".

    על פי דיווחים מהרצועה: החדר המשותף של הפלגים החליט להרחיב את הירי והטווח. ועדות ההתנגדות: הפלגים קיבלו החלטה להרחיב את טווח השיגורים בתגובה להמשך התקיפות הישראליות. המשמעות היא שהפלגים מתכוונים להכניס עוד יישובים ישראלים לטווח הרקטות.

    הפצצת בניין הטלויזיה של חמאס:

    בתוך כך, מקור במצרים מדווח: נכשלנו בבלימת ההסלמה בין ישראל לחמאס .⁦

    סוכנות הידיעות של חיזבאללה, אל-מנאר: וועדותה התנגדות החליטו להרחיב ולהמשיך את תגובותיהן ומסרו שישראל תשלם מחיר כבר.

    בתוך כך, מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, קיים הערב (יום ב', 12.11.18), הערכת מצב ביטחונית מיוחדת בהשתתפות הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, רח"ט מבצעים, תנ"צ אלון אריה וגורמי המודיעין במשטרה בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות בגזרת הדרום.

    המפכ"ל הנחה על קיצור טווחי הכוננות של הכוחות השונים ועמד על החיבורים של המשטרה למכלולי השליטה והמודיעין של קהילת הביטחון, כדי לאפשר תפקוד מסונכרן. בעת הזאת משטרת ישראל עיבתה את מערכי המשטרה בגזרת הדרום בכוחות שיטור ובהם גם יחידות מיוחדות בתיאום עם צה"ל.

    המפכ"ל נתן דגש בהערכת המצב הראשונית שקיים במטה הארצי של משטרת ישראל לנושא הסיוע האזרחי ומתן מענה בזמן אמת לאוכלוסייה באזורי המגורים בכל גזרת הדרום שנמצאת תחת מתקפה מאז שעות אחר הצהריים. בהערכת המצב עלה נושא חשיבות שיתוף הפעולה בין גופי הביטחון, בדגש על סיוע לכוחות צה"ל ככל שיידרש וכן להידוק מתן המענה המשותף באירועים ביחד עם גופי החירום.

    המפכ"ל יקיים הערכת מצב מורחבת בגזרת הדרום מאוחר יותר הערב.

    הנחיות לאוכלוסייה האזרחית באיזור הדרום:

    יש להתרחק מנפלים, בין אלו שהתפוצצו ובין אלו הנראים שלמים על פני הקרקע.

    אין לגעת בגופים זרים, שרידי טילים, עפיפונים ובלונים לא מוכרים העלולים להכיל חומרי בערה וחומרי נפץ שטרם התפוצצו.

    במידה ומאתרים חפצים חשודים מעין אלו, יש להתקשר ולדווח על כך מיד למוקד 100 ולהשאיר את הטיפול המקצועי בהם לחבלני משטרת ישראל.

    יש להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף ולשהות במרחבים המוגנים על פי ההוראות.

    חשוב לזכור – משמעת אזרחית מצילה חיים.

    עדכון לגבי קיום לימודים: מחר לא יתקיימו לימודים ביישובי עוטף עזה.

    פיקוד העורף מקיים הערכות מצב לגבי יתר היישובים. הודעה תפורסם לאחר קבלת החלטה רשמית בנושא.

    בניין הטלויזיה לאחר ההפצצה:

    WhatsApp Image 2018-11-12 at 22.10.25

    WhatsApp Image 2018-11-12 at 22.10.25(1)

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צריך להמשיך להפציץ ללא רחם, ולהרים את ראשי החמאס הזבלות כמה שיותר מהר.
      בדם ואש נשמיד את עזה על יושביה

    2. 1

      אם זה לא היה עצוב זה היה יפה…………