למה אנחנו מזוכיסטים? \\ אריאל כהן

    אריאל כהן No Comments on למה אנחנו מזוכיסטים? \\ אריאל כהן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבשבוע שעבר דיברנו על מצפן אשר מאפשר לנו לבחון את מעשינו וליצור לעצמנו עשיה עם הצלחה.

    השאלה המתבקשת, איך ניתן להפעיל את המצפן ולא להתעלם ממנו?

    הכלי המאפשר להפעיל את השימוש במצפן הוא ההתמודדות עם הנטייה הטבעית של בני האדם "צדקנות". למה בעצם אנו לא משתמשים בכלי שמאפשר לנו לראות אם העשייה שלנו ? והרי זה כלי שמאפשר לנו להצליח.

    הנטייה הטבעית שלנו כבני אדם, היא לא לזוז מאזור הנוחות שלנו, יש לנו פחד מהחדש מהשונה ומהפחות מוכר, ברבים מן המקרים, ולכן כאן אנו מפעילים את הצדקנות שמאפשר לנו לתרץ לעצמנו למה אנו לא משנים ונשארים בעשיה ודרך שלא משרתת אותנו, מצדיקים את העיישה והדרך שלא מביאה אותנו לתוצאות טובות או לתוצאות לא מספיקות למטרות שלנו.

    הכלי של צדקנות, הוא לבוא וליצור הסתכלות חדשה על התוצאות שלנו בהתאם לעשייה, ולבחון האם העשיה הנוכחית משרתת את המטרות החשובות לנו.

    ניקח דוגמא: הורים לילדים רוצים בשבילם את הטוב ביותר ולכן משתדלים תמיד לחנך אותם, כאשר יש נושא שחשוב לנו כהורים לשנות את הרגל הילדים רבים מן ההורים נוטים ללכת לפחד ולאיומים, כאשר בחלק גדול ולאורך זמן בוודאי זה לא יעבוד, הנטייה הטבעית של הורים זה להצטדק וגם אם הילד לא נרתם לתהליך לתרץ את התוצאה ולא לשנות את הגישה, כלי הצדקנות בא ליצור הסתכלות שונה ולכוון את שינוי הגישה לא באותו מסלול אלא לשקול מסלול חדש שעד עכשיו לא נוסה על ידינו.

    שינוי המסלול לא בא להגיד שאנחנו פחות טובים אלא בא לומר שעד עכשיו טעינו ואנו מספיק חכמים בשביל לתקן (נרחיב בכך בשבוע הבא).

    הכותב הינו יועץ שיווקי לחדשנות במגזר החרדי, ומאמן אישי ועסקי מטעם תות תקשורת ותוצאות.



    0 תגובות