- רדיו קול חי - -

כל מה שרציתם לדעת על תופעת הגזים בתינוקות

מי מאיתנו, הורים לתינוקות, לא שמע על התופעה שההורים  מכנים "גזים", ובשפה המקצועית נקראת קוליק? אם גם התינוק שלכם סובל מכך, אתם לא לבד. תופעה זו שכיחה מאד ,לפי דיווחי אמהות כ- 70% מהאימהות לתינוקות עד גיל 1/2 שנה מציינות כי תינוקן סבל מגזים והיא שכיחה באותה מידה בתינוקות הניזונים באופן טבעי ומאלה הניזונים מתחליף חלב-תרכובת מזון לתינוק (תמ"ל).

"סיוט הגזים", כפי שהורים רבים מכנים זאת, מופיע בדרך כלל בסביבות השבוע השני לחייו של התינוק, מגיע לשיאו בשבוע השישי, ונעלם עד גיל 3-4 חודשים. התקופה הזאת לא נעימה לאף אחד – לא לתינוק ולא להורים המודאגים.

איך נזהה שלתינוק יש גזים?

אם התינוק שלכם מתחיל לפתח אי שקט המלווה בהתקפי בכי פתאומיים וארוכים, פניו מאדימים אגרופיו מתכווצים וקשה להרגיעו כדי שתבדקו:

האם הוא בוכה בכי פתאומי שלא נובע מרעב או עייפות במשך כ-3 שעות ביום? האם זה חוזר על עצמו פחות 3 פעמים בשבוע והתופעה אינה חולפת בתום שבוע? אם עניתם כן לשתי השאלות זה סימן שלתינוק שלכם יש קוליק.

אז מה ניתן לעשות כאשר התינוק סובל מגזים?

ראשית, חשוב לגשת עם התינוק לרופא המטפל, כדי לקבוע שאכן מדובר בקוליק שהינה תופעה פיסיולוגית הקשורה לתהליך הבשלת המעי. במידה ואכן כך, לכם הורים יש את האפשרות להקל על התינוק:

ולסיום, נסו להיות סבלניים ורגועים עד כמה שאפשר, כי כך תוכלו להשרות תחושת ביטחון ורוגע לתינוק. אל תשכחו – מדובר במצב זמני. התקופה הזאת תסתיים כשהתינוק יגיע לגיל 4-5 חודשים.