- רדיו קול חי - -

ישראל וקטאר סיכמו על הקמת נתיב ימי לרצועה – בפיקוח ישראלי

פירות ההסכם. לאחר הסכם ההסדרה הראשון שכבר עובד בשטח בתחילתו. במהלכם חמאס מצמצם את היקף המשתתפים בהפגנות השיבה ומוריד את גובה האלימות. קטאר וישראל לקראת סיכומים סופיים על התחלת ההכנות להקמת נתיב ימי בין עזה וקפריסין בהשגחה בינלאומית ובפיקוח ביטחוני ישראלי – כך דווח היום (שבת) בעיתון אל אח'באר הלבנוני. עוד דווח, כי ישראל דרשה שליטה מעשית על הנתיב. בחמאס הסכימו לבידוק ביטחוני מצד ישראל כפי שהיה במעבר רפיח ב-2005.

ניצחון לישראל. 5000 מפקדי חמאס השייכים לזרוע הצבאית בארגון, לא זכאים לקבלת מימון קטארי מכספי הסיוע הקטארי שנכנס לרצועה, לאחר התנגדות ישראלית.

בתוך כך, השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, ראש הוועדה הקטארית לבנייה מחדש של רצועת עזה, אמר בראיון כי ארצו תמשיך לתמוך במשפחות העניות ברצועת עזה למשך שישה חודשים בעל סך 15 מיליון דולר כל חודש, ועוד 10 מיליון דולר לסולר לתפוקת חשמל.

"סיכמנו עם ישראל לפתור את בעיית החשמל, קו מספר 161 והמעבר הימי". אמר הדיפלומט הקטארי בפגישה עם ראשי נפלגים הפלסטינים בעזה. "סיכמנו עם ישראל על דברים רבים".

בניגוד לפרסומים, אל-עמאדי טען כי "הכסף שהועבר לרצועת עזה היה בפיקוח מלא של הוועדה הקטארית, ולא הייתה לאו"ם נגיעה בהעברת הכספים".

הוא הדגיש, כי "אנו פועלים מול גורמים ישראלים להשלמת הסוגיות האחרות בנוגע לרצועת עזה, בהן הרחבת הדיג, הקמת אזורי תעשייה, הנמל הימי וסוגיית החשמל. נמשיך לפעול בכל הסוגיות״.