- רדיו קול חי - -

תקרית חמורה: פלסטיני הצליח לחדור לישראל והצית חממות

הפעם זה נגמר בנס. במהלך המהומות ביום שישי פלסטיני הצליח לחדור את גדר הגבול, והגיע עד לחממות במושב 'נתיב העשרה' שבעוטף עזה. הפלסטיני הצית את החממות באש. כוחות צה"ל שזיהו את הפלסטיני החשוד, שהצליח לחצות את הגדר בצפון הרצועה. בתום חיפושים אחריו נמצא החשוד והוא הועבר לידי כוחות הביטחון.

מתחקור ראשוני שביצע פיקוד הדרום עולה, כי הפלסטיני הצליח לחדור לשטח ישראל לאחר שבאמצעות כלי פריצה חתך את הגדר והסתתר מאחוריה, לאח"כ שראה שאין קשר עין עימו מצד החיילים, הוא חדר לשטח ישראל והגיע אל חממות היישוב. הפלסטיני לא היה חמוש. רכז הביטחון בקיבוץ הבחין באש שהצית בחממה. הוא הזעיק את כוחות הביטחון שבתום חיפושים הצליחו לאתר אותו.

מדובר צה"ל נמסר: מתחקיר ראשוני של האירוע אמש עולה כי תצפיות זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע.

בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו ניסה להסתתר החשוד.
הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהישוב.

במהלך שהייתו במרחב החממות החשוד הצית חממה. על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.  האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים. כוחות צה״ל ממשיכים כל העת לפעול להגנת יישובי העוטף.