- רדיו קול חי - -

השגרירים החדשים: שגרירי מצרים וירדן הגישו כתב אמנה לנשיא

שגרירים חדשים מקרואטיה, ירדן, צ'כיה, מצרים ומונגוליה הגישו היום (חמישי) את כתבי האמנה שלהם לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בטקס רשמי בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתב האמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא ובסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

שגריר ירדן הנכנס, ע'סאן אל-מג'אלי, הגיש את כתב ההאמנה והנשיא ציין כי בשנה הבאה יצוינו 25 שנים להסכם השלום בין ישראל לירדן.

"אנו נחושים לחיות בשלום עם שכנינו, ואנו מלאי תקווה ואופטימיות שאחרים יעשו כמוכם. היחסים הטובים בין המדינות הם עדות למנהיגותו של חוסיין ז"ל. אנא שלח דרישת שלום חמה להוד מלכותו המלך עבדאללה", אמר הנשיא לשגריר.

הוא הוסיף, "אנחנו מעריכים את תפקיד המפתח של ירדן כאי של יציבות באזורנו. עם זאת, אנו צריכים לעשות יותר כדי להרחיב את שיתוף הפעולה באזורים המשפיעים על שני העמים שלנו. אנו נושמים את אותו האוויר, וחיים על אותה הקרקע. כשאין לכם מים, גם לנו אין מים. אנחנו צריכים לנסות למצוא דרכים להתמודד גם עם אתגרים אלה יחד. נושא חשוב נוסף הוא פרויקט 'שער הירדן' שיכול לקשר את נמל חיפה לאירביד, לעמאן ולעקבה, ומעבר לעולם הערבי, וכך ליצור אלפי מקומות עבודה".

שגריר ירדן אמר בתגובה, "נזכור את המאמצים הכבירים של שני מנהיגים גדולים, המלך חוסיין ז"ל ויצחק רבין ז"ל למען השלום ונגד כל הסיכונים. המלך עבדאללה מאמין שהשלום בינינו הוא אבן הפינה לשלום האזור והעולם, ושפריצת דרך בתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים היא בעדיפות עליונה לממלכה ההאשמית של ירדן".

הנשיא סיכם, "אנחנו לא רק גרים באותה השכונה, אנחנו שכנים במלוא מובן המילה. אנחנו שותים את אותם המים, נושמים את אותו האוויר. הגיע הזמן ששני העמים יתחילו להכיר אחד את השני".

Dre-B3aWoAAiNLz [1]

גם שגריר מצרים החדש, חאלד עזמי, הגיש את כתב ההאמנה שלו. הנשיא ריבלין אמר לו כי "מאז שנחתם הסכם השלום לפני כמעט 40 שנה, קידמנו בברכה שישה שגרירים מצריים. עכשיו אתה השביעי. אני מאחל לך הצלחה בשהות שלך כאן".

"אנו עומדים בפני אתגרים דומים, ולשיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני שלנו יש חשיבות אסטרטגית. יחד נוכל להתמודד טוב יותר עם אתגרי הטרור ודעא"ש בסיני ובעזה. תחת הנהגתו של נשיאכם, מצרים ממלאת תפקיד מרכזי בעולם הערבי כקול של התבונה ומתינות. אנו מעריכים את מאמציה של מצרים ליצור יציבות באזור ובמיוחד עם הפלסטינים בעזה", הוסיף ריבלין.

שגריר מצרים הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה והתייחס לציון שנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל ומצרים. "זה היה צעד חשוב וחזון של מדינאים גדולים, והוא נשאר סמל ליציבות וכמופת ודוגמה לאזור כולו. מצרים מחויבת לשלום בינינו ולשלום אזורי. העם המצרי גאה בהיסטוריה שלו, בה קבלת האחר ודו-קיום הם מרכיבים מרכזיים".

הנשיא השיב, "לעם המצרי תפקיד חשוב מאד באזורנו. יש יתרונות לשלום. האמירה 'לא עוד מלחמה' איננה סיסמא. חשוב ששני העמים יכירו אחד את השני".

Dre-B3VXQAAidVK