- רדיו קול חי - -

היצר הרע תחמן \\ חני וינרוט

רבקה הרה. אין אולטרה סאונד. היא לא יודעת שיש לה תאומים. בכל פעם שהיא עוברת ליד בית מדרש היא מרגישה בעיטות ולחצים, התינוק רוצה לצאת. אחר כך היא עוברת ליד בתי עבודה זרה ושוב פעם לחצים ובעיטות. רבקה דואגת נורא. מה נסגר עם התינוק שלה? שיחליט מי הוא. היא הולכת לחכמים והם אומרים לה שיש לה שניים בבטן, עשיו ויעקב. עכשיו היא רגועה. מדובר בשניים ולא אחד עם פיצול אישיות.

ואיך זה רלוונטי אלינו?

כי גם אנחנו לפעמים מבולבלים, מה אני, טובה או רעה? לפעמים רצה לעשות חסד בקצה השני של העולם ולפעמים לא מתייחסת יפה לילדים הפרטיים שלי בבית. אז מה אני באמת? לפי התפיסה היהודית שוכנים בקרבנו גם היצר הטוב וגם היצר הרע. זה מושך לפה וזה מושך לפה. לפעמים זה מנצח ולפעמים האחר.

ומה אני למדתי על היצר הרע? שהוא שקרן, תחמן ונוכל והוא מכיר אותי נהדר ויודע בדיוק איך מפילים אותי. לפעמים הוא כזה אכזר ומגיע בתחפושת של צדיק ומשכנע אותי לעשות כל מיני צדקות ודברים שאין בכוחי באמת לעשות, סתם כדי לייאש אותי ולגרום לי להרגיש כישלון.

החכמה היא להקשיב לקולות הללו ולאבחן ביניהם, מי בעדי ומי נגדי וזה לא תמיד כל כך ברור.

שתהיה שבת טובה ומבורכת
חני

רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן [1].