ישראל חייבת לחזק את מעמדו של אבו מאזן

    קובי פינקלר No Comments on ישראל חייבת לחזק את מעמדו של אבו מאזן

    הרבה לפני עזה וגבול הצפון, המצב המתוח ביהודה ושומרון נמצא על סף רתיחה | המשך מעמדו החלש של אבו מאזן עלול לשנות את המצב הבטחוני ולדרדר אותו אף יותר | הזלזול בדברי הרמטכ"ל, ההצהרות והמציאות (פרשנות, צבא וביטחון)

    יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כאשר לפני כחודשיים דיבר הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון על כך שהסיכוי להתחממות הטרור ביהודה ושומרון עומד על 60-80%, רבים לא התייחסו לכך. עזה, אמרו, היא הבעיה המרכזית לצד הנעשה בגבול הצפון.

    הימים היו אז ימי תהלוכות הטרור, לצד האלימות הקשה על הגדר בעזה וימי התקיפות, הכמעט יום יומיות, על פי פרסומים זרים בסוריה, כשהשיא היה עם הפלת המטוס הרוסי (שלמדינת ישראל אין שום חלק בכך) והתקררות היחסים הטובים שהיו עם הרוסים.

    אבל קציני צה"ל הבכירים ואנשי אמ"ן הסתכלו נכוחה על הנעשה מתחת לפני השטח ברצועת עזה. המסקנה, אז כהיום, היתה ברורה. ביהודה ושומרון הולך ותופס תאוצה גל טרור שהחל עם הרצח בברקן כאשר כל יום שעובר בלי שהמחבל נתפס חי או מת מעצימים את כוחו, זה נמשך השבוע בשני ניסיונות דקירה בשני אזורים שונים ופיגוע הירי אמש ליד בית אל.

    תשתיות החמאס שלא הצליחו לממש את פעילותם בעזה החליטו להעתיק את הפעילות ליו"ש.

    אבל אלו היו הדברים מעל פני השטח. דבריו של ראש השב"כ השבוע על סיכול 480 פיגועים השנה, יחד עם מעצרם של קרוב ל-600 מפגעים בודדים היו מכוונים היטב לתודעת הדרג המדיני. אם לא יעשה כאן משהו לטובת אבו מאזן וחיזוק מעמדו השטח יבער.

    היערכות הצבא בשטח באה כרגע לידי ביטוי בעיקר בפעילות מודיעינית ובהערכות נכונה לקראת ימי פקודה. יש לצבא תכניות סדורות והרמטכ"ל הנכנס, כוכבי למרות שנמצא כרגע בחופשה לצבירת כוחות, היה שותף מלא לכל התכנונים בכל הרמות.

    כמי שהצעיד את אגף המודיעין דור קדימה הוא עקב מקרוב אחרי כל מה שנעשה שם. הצבא ערוך ומוכן אבל גם פיגועים כמו אלו שנמנעו השבוע יחד עם פיגועי ירי עם נפגעים, יכולים באחת לשנות את פני השטח.



    0 תגובות