- רדיו קול חי - -

יונה יהב: "אם מה שקרה כאן, יהיה בכל הארץ – תהיה תבערה גדולה"

ראש העיר היוצא של חיפה, יונה יהב, התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. יהב התייחס להפסדו בבחירות והגורמים לכישלון. יחסי חרדים חילונים בעיר. דעתו על עתיד הציבור החרדי בעיר.

הפקת לקחים: טעם הקהל השתנה כאן בצורה דרסטית. אין כאן דיור על הפרוייקטים הגדולים שעשיתי והשינוי האורבני, שכונות גדולות. אלה האדם מסתכל מה קורה למדרכה מתחת לבית שלי. זה חבל מאוד כי הדברים הללו יבואו לידי ביטוי בבחירות הכלליות לממשלה.

עוד אמר יהב: את הקמפיין ערכתי חמש שנים, בכל שכונה הגיעה צמרת העירייה בכדי לטפל בכל הבעיות של השכונה. האזרח לא מעניין אותו מה קורה מחוץ לארבע אמותיו. בברצלונה בשבוע הבא יש קונגרס לערים החכמות בעולם ששם חיפה מקבלת את פרס העיר החמה והנמל שלנו הוא השלישי בגודלו במזרח התיכון העיר הפכה להיות בינלאומית.

פסילת קאליש: הדרמה של פסילת קאליש, הפך את העניין לאנדרדוג שהיו אנשים שבגלל זה הלכו והצביע לה.

החרדים: רק בעלז ודגל היו נגדי אבל ש"ס ושאר החסידויות הלכו איתי בנאמנות והם יודעים למה. אני תמיד הייתי בקשר מצוין עם החרדים ועזרתי להם מאוד. לכן הם הלכו איתי. הגיעו ראשי קהל מחוץ לחיפה והם הפכו את היחסים למלחמת דת.

עוד אמר יהב: אני מאמין שאנחנו יוצאים לדרך חדשה בעיר, שיהיו מקובלים על כולם. אני בניתי את התרכיז הכי מיוחד בעולם בין כל הקהלים. מכל העולם באו ללמוד ממני איך מכינין את התרכיז הזה.

40 שנה מיודד עם החרדים: לא שגיתי בשום עניין, מי ששגה זה ראשי הקהל של דגל התורה הם הגיעו מחוץ לעיר. אני 40 שנה הייתי במועצת העיר והייתי עם החרדים והכל היה מצויין. אם מה שקרה כאן יהיה בכל הארץ תהיה תבערה גדולה. בשנתיים האחרונות גם המאבקים בתוך החרדים היו קשים מאוד, אצלנו מעולם לא היה פשקווילים ופתאום אתה רואה את זה. אצלנו בחיפה האדמו"ר מויזניץ הרשה ל40 חסידי ויזניץ ללמוד בטכניון, זאת האווירה של העיר.

פעילי דגל התורה הגיעו מבני ברק ומודיעין עילית. על ת"ת נתיבות משה, אנחנו מדברים על קריית משה, של הציונות הדתית. חצי מהתלמידים מקריית ים, והתושבים לא רצו שיהיה בית ספר כזה בשכונה שלהם. הפתרון של ש"ס היה טוב כי זה מרוחק מהשכונה. הבית ספר שם הוא לא חוקי.

האזינו לראיון:

צילום: ראובן כהן