ר"מ בולגריה: "אנו הגנו וטפחנו את הקהילה היהודית וכך נמשיך"

    ישראל בן צבי No Comments on ר"מ בולגריה: "אנו הגנו וטפחנו את הקהילה היהודית וכך נמשיך"

    משלחת רבנים נועדה עם ראש הממשלה בויקו בוריסוב, ידיד חם לישראל ולקהילה היהודית, ששיבח את ראשי הקהילה על הקמת בית הספר היהודי בבולגריה, בויקו הבטיח לתגבר את עזרת ממשלתו למוסדות הקהילה ולאבטחתם ובירך על מינויו של הרב יואל יפרח כרבה של בולגריה 

    8:07
    18.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני גאה במערכת היחסים הקרובה והמצוינת עם ישראל והעם היהודי. יש לנו כידוע לכם היסטוריה ארוכה עם העם היהודי. מלך בולגריה עמד מול הנאצים בנחישות ולא אפשר להם לגעת ביהודי בולגריה. ידענו להגן על יהודי בולגריה ומוסדותיה מתוך אהבה וכך נמשיך ונתגבר את עזרת הממשלה למוסדות הקהילה ולאבטחת הקהילה היהודית"

    כך אמר ראש ממשלת בולגריה בויקו מטודייב בוריסוב לנשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א עימו נועד במהלך סמינר לרבני קהילות שקיימה 'ועידת רבני אירופה' בסופיה שבבולגריה.

    בפגישה השתתפו; הרב הראשי לבולגריה וסופיה הרב יואל יפרח. נציג 'ועידת רבני אירופה' ב'איחוד בתי הכנסת בעולם' הרב גרשון גוטמן. סגן שר החוץ גיאורג גיאוגרף הממונה על תיק האנטישמיות והדתות. ראש עיריית סופיה יורדננקה פנדקובה. ראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך. נשיא הקהילות היהודיות בבולגריה ונשיא הקהילה בסופיה מר אלכסנדר אוסקר. יו"ר איגוד ידידי ישראל בבולגריה 'נגף' מר ניקי גלבוב. ונציג הוועד היהודי-האמריקאי ((AJC מר ויקטור מלמד.

    ראש הממשלה בוריסוב, ידיד חם לישראל ולקהילה היהודית, בירך על מינויו של הרב יואל יפרח כרבה החדש של בולגריה ושיבח את ראשי הקהילה על הקמת בית הספר היהודי בבולגריה בחסות 'קרן לאודר'. בביה"ס החדש ילמדו בשנה"ל הבאה 300 תלמידים. עד היום למדו התלמידים היהודיים בבתי ספר ממלכתיים.

    בוריסוב הוסיף כי 300 אלף התיירים היהודים הפוקדים את בולגריה בשנה הם עדות חיה להרגשה הטובה שלהם בארצו וכי יעשה הכול בכדי לטפח את הקשר החם עם ישראל והעם היהודי בכלל ולדאוג לאבטחתם כמו שצריך – 'אתם בידיים טובות! '– ציין בסיפוק.

    הגר"פ גולדשמידט אמר לבוריסוב כי העם היהודי לא ישכח לנצח את עמידתה האמיצה של ההנהגה הבולגרית מול חיית הטרף הנאצית וכי בשם עמו הוא מבקש להודות להם על הצלת יהודי בולגריה. 'אנחנו יודעים ומרגישים שאנו באים לידידי אמת מהעבר וההווה ובטוחים כי תמשיכו ביתר שאת וביתר עוז לאבטח ולטפח את הקהילה היהודית ומוסדותיה'.

    רוה"מ נענה להזמנת הגר"פ גולדשמידט שליט"א להשתתף במושב מיוחד של 'ועידת רבני אירופה' על אבטחת הקהילות היהודיות באירופה במהלך 'ועידת מינכן לביטחון' הקרובה בה משתתפים ראשי מדינות ומומחים לביטחון לאומי מרחבי העולם.

    הסמינר שעסק בנושאי 'משפחה וקהילה' התקיים בחסות הקהילה היהודית בסופיה מכון 'חרוב' והמערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהשתתפות עשרות רבני קהילות מ 11 מדינות באירופה. בפני המשתתפים נשאו דברים; הגר"פ גולדשמידט. הרב יוסף דוויק רב הקהילה הספרדית בבריטניה. נציגי מכון 'חרוב'; נעמי גוטמן וליאת בן הרוש. הרב יחיאל וסרמן ראש המערך לשירותים יהודיים בתפוצות. מר אבי לוין. רבנים ומומחים.

    הקהילה היהודית בבולגריה מונה כאלפיים עד שלושת אלפים יהודים המפוזרים בעשר קהילות. רובם בסופיה הבירה. בפלובדיב הסמוכה יש גידול מבורך בקהילה ועתה נערכים למציאת רב מתאים קבוע לקהילה. בבית הקהילה היהודית 'שלום' בסופיה מפעילה הקהילה גני ילדים ובהם כשמונים ילדים.

    עד להקמת בית הספר החדש מקיים הרה"ר הרב יואל יפרח עם התלמידים פעילות תורנית בערבי שבתות וחגים בביהכ"נ הגדול. עפ"י החוק בבולגריה אין להעניק לתלמידים תכני דת בבתי הספר הממלכתיים.

    בשנה האחרונה חלה התעוררות תורנית רבה בקהילה ובמקביל עלייה מתמדת בצרכני הכשרות למהדרין. הקהילה מבצעת שחיטת עופות בכשרות בד"צ שטרסבורג ובכל שלושה חודשים מקיימת שחיטת בקר בבית מטבחיים מקומי בהשגחת הרה"ר לבולגריה. כ 250 משפחות מזמינים מוצרי בשר כשרים למהדרין לביתם ומסעדה מפוארת כשרה 'ירושלים' מופעלת בימי חול ובשבתות וחגים ברישום מראש.

    WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.16 WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.17(1) WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.17 WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.18(1) WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.18(2) WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.18 WhatsApp Image 2018-11-07 at 19.58.19



    0 תגובות