הרבה אחרי תל אביב: בני ברק בטוחה יותר בדרכים • הנתונים המלאים

    עמית דניאל 2 Comment on הרבה אחרי תל אביב: בני ברק בטוחה יותר בדרכים • הנתונים המלאים

    לרגל שבוע הבטיחות בדרכים, נתונים רשמיים שמתפרסמים היום (שלישי) מוכיחים כי הרבה אחרי תל אביב, חיפה ופתח תקווה, העיר בני ברק מדורגת במקום ה-26 בכמות הנפגעים בתאונות דרכים

    תאונה • אילוסטרציה צילום: לייזר סמט - סוכנות הידיעות "חדשות 24"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל שבוע הבטיחות בדרכים ביצעו בעמותת אור ירוק בדיקה החושפת את רשימת הערים האדומות והמסוכנות. במסגרת ניתוח הנתונים נבדק מספר הנפגעים בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים בישראל על בסיס נתוני הלמ"ס בהשוואה לכל אלף תושבים. ניתוח הנתונים בוצע על פני חמש שנים (2014-2018) כדי לבדוק מגמות על פני שנים ולהצביע על ערים שבהם ראשי הערים חייבים לשים את הבטיחות בדרכים בראש סדר העדיפויות. הערה: נתוני שנת 2018 הם עד חודש ספטמבר.

    ניתוח הנתונים מראה כי בני ברק היא העיר ה-26 במסוכנות בארץ להיפגעות בתאונות דרכים. בבני ברק נפגעים בכל שנה בממוצע 1.08 בני אדם בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. 1,021 בני אדם נפגעו בעיר בחמש השנים האחרונות, 204 בני אדם בממוצע בשנה. מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר נפגעו בבני ברק 161 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם שני בני אדם נהרגו ו-11 נפצעו באורח קשה.

    מודיעין עלית היא העיר ה-33 בדירוג. במודיעין עלית נפגעים בכל שנה בממוצע 0.23 בני אדם בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. 78 בני אדם נפגעו בעיר בחמש השנים האחרונות, 15 בני אדם בממוצע בשנה. מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר נפגעו במודיעין עלית שבעה בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה.

    טבלה בטיחות

    ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמעט כל הרוג שני בתאונת דרכים נהרג בתחום העירוני והנתונים הקשים הללו מחייבים שילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושל הרשויות המקומיות. הרחובות האדומים מרובי התאונות בערים ידועים ומוכרים ולכן כל ראש עיר ורשות חייב להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות בקדנציה הנוכחית ולפעול להפיכת הרחובות הללו לבטוחים. הגברת הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך, שיפור התשתית עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים והגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות שבהם נפגעים הכי הרבה בני אדם הן פעולות מצילות חיים".

    המרחב העירוני מרכז בתוכו אחוז היפגעות גבוה ומאוד מרכזי בתאונות דרכים. בחינת מיקום ההרוגים מראה כי 44% מהם נהרגו מתחילת השנה בתחום העירוני (111 הרוגים). בשנת 2017 נהרגו 152 בני אדם בערים המהווים 42% מסך כל ההרוגים ולכן יש לרכז מאמץ לצמצום ההרוגים והנפגעים הרבים בערים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה ברור אם ה' לא ישמור עיר

    2. 1

      ה' שומר עלינו אין היגיון אחר בבני ברק