בשביל חסד צריך לעבוד \\ חני וינרוט

    חני וינרוט No Comments on בשביל חסד צריך לעבוד \\ חני וינרוט
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אברהם שולח את עבדו אליעזר שיחפש כלה ליצחק בנו. אליעזר הולך אל ארם נהריים ושם הוא צופה ברבקה והמים עולים לקראתה מן הבאר והיא רק ממלאה את הכדים: "וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל" [כד, טז]. אליעזר מבקש ממנה לשתות והיא אומרת לו: "גַּם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב עַד אִם-כִּלּוּ לִשְׁתֹּת" [כד, יט]. ואז היא יורדת להביא עוד מים והפעם היא שואבת כי המים לא עולים לקראתה: "וַתְּמַהֵר וַתְּעַר כַּדָּהּ אֶל – הַשֹּׁקֶת וַתָּרָץ עוֹד אֶל-הַבְּאֵר לִשְׁאֹב וַתִּשְׁאַב לְכָל-גְּמַלָּיו" [כד, כ]. אפשר ללמוד מהסיפור הזה שכדי לזכות במצווה, יש להשקיע מאמץ ועמל, כדי להיות אנשים טובים, זו לא חכמה להיוולד כאלו אלא צריך לקנות זאת בעבודה קשה.

    אנחנו חברות הקבוצה, משתדלות לעזור אחת לשנייה. לא נולדנו כאלה ויש לנו סיבות טובות להישאר כל אחת בענינה ולכן אני חושבת שקנינו במחיר מלא את המצווה, שהיא שלנו, שאנחנו עמלות בה יום ולילה והמים בהחלט לא עולים לקראתנו, ובכל זאת אנחנו מציעות מים לכל דורשת חדשה. על כן בתפילותיי אני מרבה זכות עליכן ועלי ומתפארת בכן אחיותיי.

    שתהיה שבת שלום, שתמיד נמצא בעצמנו את הכוח לרוץ לבאר ולשאוב מים לכל דורשת.

    שבת שלום,
    חני

    רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



    0 תגובות