"עם ישראל כולו באבל" – התגובות למסע הרצח בבית הכנסת

    איתי גדסי No Comments on "עם ישראל כולו באבל" – התגובות למסע הרצח בבית הכנסת

    ראש הממשלה הגיב לרצח המזעזע ואמר: "אנו ניצבים יחד נוכח הברוטאליות האנטישמית" | נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא להגביר את האבטחה סביב בתי הכנסת ואמר "רק גזר דין מוות צריך להיות במקרים כאלה" | נשיא המדינה ביכה את הרצח הקשה ואמר "ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים" | תגובות מהעולם היהודי למעשה הטבח הנורא בפיטסבורג |נקום נקמת דם עבדיך

    השוטרים באירוע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקפה אנטישמית נוראית: העולם בהלם מהטבח הנורא שאירע לפני זמן קצר בארה"ב במדינת פנסילבניה, 8 יהודים נרצחו למוות רק בגלל היותם יהודים, ע"י תושב מקומי אניטשמי שקרא ליהודים טרם הרצח "בני השטן". הקהילה היהודית בהלם ממעשי הזוועה ועדיין מתאוששים מהטבח הנורא שפקד את הקהילה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג ואמר: "אני שבור לב ומזועזע מהמתקפה הרצחנית היום על בית כנסת בפיטסבורג. עם ישראל כולו מתאבל עם משפחות ההרוגים. אנו ניצבים יחד עם הקהילה היהודית בפיטסבורג, אנו ניצבים יחד עם העם האמריקני נוכח הברוטליות האנטישמית המחרידה הזאת. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

    תגובות מכל העולם מתחילות לזרום, למעשה הטבח הנורא, הנשיא דונלד טראמפ שוחח עם כתבים על הטבח מייד לאחר הידיעה הנוראה.

    במהלך הצהרה לתקשורת אמר הנשיא: "מקרה הירי בבית הכנסת הוא מעשה נבזי ובושה,אני חושב שאם היה להם שומר חמוש בפנים התוצאות היו הרבה יותר טובות, אני שונא לחשוב בדרך הזו, אבל אני חושב שצריך להיות שומר חמוש בכל בית כנסת ובכל כנסייה". בתגובה לשאלת כתבים אם יעשה משהו בנדון החוקה השנייה (נשיאת נשק),ענה טראמפ: "אני לא חושב שזה קשור, אנחנו חיים בעולם אכזרי והעולם היה אכזרי במשך שנים רבות וככל הנראה ישאר אכזרי" נשיא ארה"ב אמר כי "הגזר דין חייב להיות עונש מוות".

    נשיא המדינה התייחס בצאת השבת לאירוע הירי בפנסילבניה ואמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע.

    שגריר ישראל באו״ם דני דנון: ״‏מחבל שנכנס לבית כנסת באמצע תפילה ורוצח אנשים בדם קר – אלו מראות שפה בארה״ב מעוררים דאגה והלם. בקהילה היהודית יצטרכו לעשות חושבים בכל הנוגע למערך האבטחה״

    שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, בתגובה לאירוע הירי בפנסילבניה: ״מדינת ישראל וממשלת ישראל קיבלו בהלם ובכאב את הדיווחים על המתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג.

    אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים ומתפללים שהאירוע יסתיים בהקדם. במקביל, הנחיתי כעת את משרד התפוצות להיערך לסייע לקהילה בכל שרק ניתן.
    ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים.
    יהי זכר הנרצחים ברוך״.

    שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה במוצאי השבת לפיגוע בארה"ב ואמרה: "שוב פיגוע רצחני במקום קדוש וביום קדוש. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים ואני סמוכה ובטוחה ששלטונות החוק בארה"ב ישימו ידם על המרצחים הנתעבים ועל שולחיהם וימצו איתם את מלוא חומרת הדין. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, אבל אנחנו עם חזק שלא נשבר וכך נישאר תמיד. עם ישראל חי"

    יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בתגובה לטבח בבית הכנסת בפנסילבניה: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד.״

    יעקב חגואל סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש צוות המשימה למאבק באנטישמיות בסוכנות היהודית:  ״הפרטים הראשוניים עדיין בבדיקה. אנו לומדים מקרוב את פרטי האירוע המצער. ההנהלה הציונית שלוחת את תנחומיה לבני הקהילה ומתחייבת להמשיך להיאבק כנגד גילויי השנאה כלפי יהודים בכל מקום בעולם. אני קורא לרשויות החוק בארה״ב לגלות אפס סובלנות כלפי כל גילויי האנטישמיות וההסתה. אנו מרכינים ראש לזכר הנרצחים אך ממשיכים להיות גאים ביהדות שלנו!״

    ח״כ עמיר פרץ: ״הרצח הנפשע בבית הכנסת ״עץ חיים״ בפיטסבורג בעת תפילת שבת כואב לעם היהודי כולו.

    ‏אני מאחל החלמה מהירה לפצועים, ומשתתף בצער משפחות ההרוגים והקהילה.

    ‏על הממשל האמריקאי מוטלת חובה לחזק את ההגנה על המוסדות היהודיים ובמיוחד על בתי הכנסת.״

    הקונסוליה הכללית בניו יורק האמונה גם על פנסילבניה אבלה אבל כבד יחד עם הקהילה היהודית על הרצח הנורא של מתפללים יהודים. הקונסוליה נמצאת בקשר שוטף עם גורמי אכיפת החוק במדינת פנסילבניה וממשיכה לעקוב אחר התפתחויות האירוע.

    דני דיין הקונסול הכללי בניו יורק: "היום האנטישמיות הרצחנית הגיעה למחוזותינו. מדינת ישראל ניצבת עם הקהילה היהודית של פיטסבורג, שכם אל שכם. מעשה אנטישמי, גם אם מתרחש אלפי מיילים מירושלים הוא עבור מדינת ישראל עניין פנימי".

    יו"ר קק"ל דני עטר אמר בתגובה לאירוע הקשה: ״הארוע הנורא הזה, שמתרחש באותה שבת בה סבלו גם תושבי הדרום בישראל מרקטות וטרור, מדגיש שוב את העובדה כי השנאה נגד העם היהודי היא שנאה עיוורת שאינה מחפשת סיבה או צידוק אלא היא שנאה שורשית ותהומית הרוצה לרדוף ולפגוע ביהודים בכל מקום בשל היותם יהודים. מול השנאה הזו עלינו לעמוד מאוחדים ונחושים וכמו במשך אלפי שנים אחדותנו ואמונתנו תנצח בסופו של דבר את כל חורשי רעתנו״, אומר עטר.



    0 תגובות