- רדיו קול חי - -

רוצח שרקי ערער ונדחה: ישלים את שנות מאסרו

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה על כל חלקיו את ערעורו של חאלד קוטינה, שהורשע ברצח של שלום שרקי ז"ל ובניסיון רצח של שירה קליין בפיגוע דריסה בגבעה הצרפתית בירושלים באפריל 2015.

על פי כתב האישום, קוטינה, תושב מזרח ירושלים, החליט לבצע פיגוע נקם רצחני לאומני נגד יהודים בדרך של דריסתם למוות באמצעות רכבו. משהבחין בשלום יוחאי שרקי הי"ד ובשירה קליין פוסעים על המדרכה ברחוב, האיץ קוטינה את הרכב בו נהג ודרס אותם בעוצמה רבה. כתוצאה מכך, נפטר שלום יוחאי שרקי הי"ד ושירה קליין אושפזה בבית החולים במצב קשה.

ביום 13.04.16, הרשיע ביהמ"ש המחוזי בירושלים את הנאשם בעבירות רצח וניסיון רצח וקבע, כי הוא התכוון במעשיו לגרום למותם של הולכי הרגל והכל על רקע לאומני.

ביום 30.1.2017, ניתן גזר הדין בו דחה ביהמ"ש את בקשת הנאשם לענישה מופחתת והטיל עליו את העונש הסטטוטורי של מאסר עולם הקבוע בגין עבירת הרצח ו-20 שנות מאסר נוספות במצטבר בגין עבירה של נסיון רצח. בנוסף, חויב הנאשם לשלם את הפיצוי המירבי של 258 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנפגעים.

הנאשם הגיש ערעור הן על הרשעתו וכוונתו לגרום למותם של הולכי הרגל, הן על הענישה המופחתת והן על חומרת העונש והפיצויים.

בית המשפט העליון כאמור דחה את הערעור על כל חלקיו והותיר את קביעות ביהמ"ש המחוזי על כנן.

גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה ובתי המשפט במפגעי הטרור ומסמן כי מי שמנסה ליטול חיים על רקע לאומני יענש בחומרה המירבית וישלח לשנים רבות מאחורי סורג ובריח.