"מצב חירום" • ש"ס ודגל התורה מודיעות: "נמצה את כל האפשרויות"

    איתי גדסי 2 Comment on "מצב חירום" • ש"ס ודגל התורה מודיעות: "נמצה את כל האפשרויות"

    עו"ד צבי אגמון מבכירי המשפטנים בארץ התגייס למערכה של ש"ס ודגל על אלעד, ומשגר מכתב לשר הפנים אריה דרעי: "עליך לדחות את הבחירות באלעד, לא ייתכן שישללו מהתושבים את הזכות לבחור ולהיבחר" | במפלגות מבהירים כי ילכו עד הסוף, בימים הנותרים נגיע לכל ערכה ולכל רשות, כדי להציל את המצב, לא מתכוונים לוותר

    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמה עד הסוף: לאחר הפסילה הדרמטית בבג"ץ היום (שני) את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, הנתמך על ידי דגל וש"ס. יוצאים תנועת דגל התורה וש"ס במסר חד משמעי, הולכים על כל הקופה בעניין. האירוניה כאן כי המפתח הוא בידיים של בעל המעשה, שר הפנים אריה דרעי, הוא האיש שרשאי להחליט כי אלעד נתונה במצב חירום ולכן אינה יכולה ללכת לבחירות במועד הקובע בחוק.

    מש"ס ודגל נמסר כי באופן עצמאי פונה היום בכיר עורכי הדין בישראל למשפט מנהלי ומי שהיה בעבר מועמד מוביל ליועץ משפטי לממשלה עו״ד צבי אגמון אל שר הפנים הרב אריה דרעי ודורש בשם דגל התורה וש״ס את דחיית הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר להציג מועמד לראשות העיר הנתמך על ידי גדולי ישראל ועל ידי רוב תושבי העיר אלעד.

    במכתבו כותב עו״ד אגמון בין היתר כי : "משמעות החלטה זו של בית המשפט הנכבד – המשאירה על כנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים: לפסול את מועמדתו של פינדרוס – הינה כי ציבור שלם ורחב מאוד, למעשה מרבית תושבי העיר אלעד, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. דבר המהווה פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר".

    עו"ד אגמון הראה שאכן היה תקדים של דחיית הבחירות בעבר: אגמון חשף במכתבו תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות וכדלהלן : "אכן, השיקול המרכזי בקיומן של בחירות במועדן הוא מיצוי תכליותיו של ההליך הדמוקרטי, אשר לא רק ייתן ביטוי לזכות לבחור ולהיבחר, אלא גם יבטיח בעקבותיו קיומו של מינהל דמוקרטי אשר בכוחו לפעול על-פי עקרונות מינהל תקין ולספק את השירותים החיוניים לרווחת תושבי המקום.

    עוד הוסיף אגמון: במקרים קיצוניים שאין בהם ביטחון כי תכליות אלה אכן יושגו, נתונה לשר הסמכות – ופעמים אף החובה – לדחות את מועד קיום הבחירות כדי להבטיח כי ההליך הדמוקרטי, לכשיתקיים, ישיג את יעדיו העיקריים בקביעת דמותה ודרך פעולתה של ההנהגה המקומית ובעיצוב אורחות חייהם של תושבי המקום."

    את מכתבו מסיים עו״ד אגמון בדרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

    מש"ס ודגל נמסר: תנועות דגל התורה וש״ס המונחות כאמור על ידי גדולי ישראל יעשו את כל אשר לאל ידם וימצו כל אפשרות כולל פניה לבית משפט העליון ולכל ערכאה רלוונטית כדי להגשים את רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר לאפשר להם לבחור מועמד בהתאם לאורח חייבם והשקפת עולמם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צריך את פרוש בעיר אלעד בזכותו נמנעה מחלוקת בעיר והעיר התפתחה מאד הוא רצה להכפיל אותה פי שתיים שיפץ את העיר עשה ככרות יפות סידר תחבורה ציבורית נוחה וגם קריספל כל הזמן שיבח את פרוש אז מה פתאום הואמתעצבן על ישראל פרוש מה רק בגלל פנדרוס

    2. 1

      יש ראש עיר זו עובדה בין אם נאהב אותו ובין אם לא, די לבכיינות תלכו להסכם קואליציוני , ותתחילו לדואג לתושבים סוף סוף.