בעקבות הפסילה באלעד: ש"ס יוזמת את 'חוק פינדרוס'

    איתי גדסי 1 Comment on בעקבות הפסילה באלעד: ש"ס יוזמת את 'חוק פינדרוס'

    בהצעת החוק נכתב: "כי מקום מגוריו של המועמד לא יקבע רק בעת כניסתו לתקידו בעיר"

    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא מחכים: ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הניח היום (שני) על שולחן הכנסת הצעת חוק שבאה למנוע מקרי פסילה למועמדים חדשים בעיר, כדוגמת יצחק פינדרוס: "מקום מגוריו הקבוע של מועמד לראשות העיר יקבע בעת שנכנס לתפקידו"

    בעקבות פסיקת בג"ץ הבוקר בעניין המועמד לראשות עיריית אלעד יצחק פינדרוס, ח"כ מיכאל מלכיאלי הניח הצעת חוק על שולחן הכנסת, ולפיה, יבוצע תיקון חקיקה, ומעתה, הדרישה כי מרכז חיו של המועמד לראשות העיר, יקבע לפי עת נכנס לתפקידו בפועל, ולא על פי מועד הגשת הרשימות.

    בדברי הסבר להצעת החוק נכתב: "הזכות לבחור ולהיבחר הינה זכות יסוד אשר בהעדרה אין כל ערך למושג דמוקרטיה. חוק הרשויות המקומיות (בחירות) קובע, כי הזכות להיבחר הינה "מקום מגוריו הקבוע ביום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו הוא בתחום אותה רשות מקומית". הרציונל בדבר הינו כי הנבחר המיועד יהיה תושב המקום ויבוא במגע עם תושבי עירו עליהם הוא מופקד, לשם כך די בקביעה כי מקום מגוריו הקבוע "עת נכנס לתפקידו" יהא בתחום אותה רשות מקומית".

    לאור כך, מוצע לתקן לשון החוק כאמור, ולהשאיר לשיקול תושבי המקום.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הצעת החוק חשובה מאוד ובשעות האחרונות החלו לחתום עליה חברי כנסת מסיעות רבות בבית. אני בטוח שהצעת החוק תאושר בכנסת", ציין ח"כ מיכאל מלכיאלי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בטח שיאושר אין ספק בכך חיילך לאורייתא הרב מלכיאלי