מפעל חיים: הלך לעולמו חבר הכנסת לשעבר מתי דרובלס ז"ל

    אריאל שרפר No Comments on מפעל חיים: הלך לעולמו חבר הכנסת לשעבר מתי דרובלס ז"ל

    יו"ר הכנסת אדלשטיין הגדיר את מתי גרובלס ז"ל מעמודי התווך מעמודי התווך של ההתיישבות בארץ ישראל ודמות מובילה בתנועת הליכוד

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכו להולכים: מפעל ההתיישבות ותנועת בית"ר הביעו אתמול צער על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר מתיתיהו מתי דרובלס ז"ל בן ה-87 שפעל רבות להעצמת ההתיישבות היהודית ברחבי הארץ בכלל וביהודה ושומרון בפרט.

    במשך שנים רבות שימש דרובלס ז"ל, ניצול שואה שעלה לישראל בשנת 1950 כראש המחלקה להתיישבות בסוכנות היהודית ובהסתדרות הציונית ואחראי בין היתר להקמתם של כמה ישובים חשובים למפעל ההתיישבות ולפיתוחו והעצמתו במשך שנים רבות של עשייה ציבורית.

    יו"ר הכנסת אדלשטיין הגדיר את מתי גרובלס ז"ל מעמודי התווך מעמודי התווך של ההתיישבות בארץ ישראל ודמות מובילה בתנועת הליכוד.

    רק לאחרונה זכה דרובלס לאות הוקרה מיוחד המשותף לתנועות הליכוד ובית"ר על מפעל חייו לישוב ארץ ישראל ורבים הוקירו את פועלו ואת נחישותו לפעול לטובת הארץ עליה חלם בשנים הקשות ביותר לעם היהודי.

    יו"ר ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר עורך הדין נריה מאיר היטיב לתאר את דמותו המיוחדת של גרובלס ז"ל מבחינת ההתיישבות בא"י כשאמר בין היתר בהודעת אבל רשמית של התנועה: "מתי דרובלס היה הסמל הכי מובהק של איש עשייה בית"רי. לא היה אדם שטביעת ידיו בהתיישבות ביהודה ושומרון היה כה חזק כמו מתי דרובלס. מעשיו ופועלו חרוטים לעד בזיכרון האומה. תנועת בית"ר תמשיך לחנך לאורו".

    הלוויתו של חבר הכנסת לשעבר שזכה לכינוי "אבי ההתיישבות" מתתיהו(מתי) גרובלס תיערך היום בשעה ארבע אחרי הצהרים בבית העלמין במושב מבוא-ביתר.



    0 תגובות