המלחמה השקטה בצפון: צה"ל חשף עמדת טרור של חיזבאללה

    קובי פינקלר No Comments on המלחמה השקטה בצפון: צה"ל חשף עמדת טרור של חיזבאללה

    צה"ל חושף עמדת טרור נוספת של ארגון הטרור חיזבאללה בחסות אגודת "ירוק ללא גבולות" | בצה"ל אומרים: "ארגון הטרור חיזבאללה משתמש באגודת "ירוק ללא גבולות" כסיפור כיסוי עבור פעילות הארגון במרחב המגע, ומבסס עמדות תצפית שמטרתן איסוף מידע על כוחות צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנה האחרונה עוקב צה"ל מקרוב אחר עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה הממוקמות לאורך קו המגע, בחסות אגודת "ירוק ללא גבולות". בשנת 2017 נחשפו חמש עמדות, וכעת נחשפת עמדה נוספת שמטרתה העמקת תמונת המודיעין והידע של ארגון הטרור.

    מדובר בהפרה של החלטה 1701 שנקבעה על ידי האו"ם בסוף מלחמת לבנון השנייה. החלטה 1701 קובעת כי חל איסור על נוכחות כל גוף חמוש מלבד צבא לבנון מדרום לנהר הליטני. ארגון הטרור חיזבאללה מפר החלטה זו באופן שוטף, נע על הגדר חמוש, מתצפת על שטח ישראל ומבסס תשתית צבאית בסמוך לגבול- וכל אלו במסווה אזרחי של אגודה פיקטיבית לאיכות הסביבה. בנוסף, מבסס יכולות צבאיות בכפרים השיעיים בדרום לבנון.

    משקפת מהחלון

    חיזבאללה פועל כמי שחושב שצה"ל לא מודע לפעילותו, מונע מכוחות האו"ם באזור לבדוק עמדות אלו בטענה שמדובר בשטח פרטי ובכך מונע בדיקה של כל דיווח על הפרת החלטה 1701.

    בצה"ל אומרים כי ישנו "מעקב באופן שוטף אחר פעילות ארגון חיזבאללה כפי שהוכיח בתקופה האחרונה, מודע לפעילות זו וכן לפעילויות נוספות".

    "חשפנו בשנה האחרונה חמש עמדות כאלו ועכשיו אנו חושפים עמדה נוספת", אומר גורם בכיר "לפי הסכם 1701 אסור לאף גוף להכניס נשק למרחב וכאן ארגון החיזבאללה השתלט למעשה על הארגון ובחסותו, מנהל תצפיות, מסתובב עם נשק ועושה כבכל העולה על רוחו בטענה שזה כביכול שטח פרטי, שלשם האו"ם לא יכול להיכנס", אומר הגורם.

    תצפית מסוג אחר

    מפה

    בצה"ל מדגישים שהעמדות עדיין קיימות אך צה"ל יודע ומקיים עליהם איסוף יום יומי "למרות שהמרחק לגדר הוא כק"מ אנחנו עושים הכל כדי לנטרל את המידע שהם אוספים".



    0 תגובות