נתניהו: "הסכם השלום עם ירדן נכס חשוב ויקר לשתי המדינות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הסכם השלום עם ירדן נכס חשוב ויקר לשתי המדינות"

    באזכרה הממלכתית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נאם ראש הממשלה על הסכם השלום עם הפלסטינים, הסכם השלום עם ירדן שנחתם על ידי רבין, והשינויים שעוברים על העולם הערבי כיום

    ראה"מ באזכרה לראה"מ יצחק רבין ז"ל שנערכה היום צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) לאזכרה השנתית הממלכתית לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחר רבין ז"ל שנערכה בהר הרצל בירושלים.

    ראש הממשלה נשא דברים בטקס, ודיבר על מעשה האלימות שגדע את חייו של ראש ממשלה בישראל: "הרצח השפל של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל היה מעשה אלימות מתועב, שגדע את חייו של מנהיג נבחר – מנהיג שתרומתו לתקומתה ולקיומה של מדינתנו תיזכר לדורות".

    עוד הוסיף ראש הממשלה והתייחס לוויכוחים הפוליטיים: "היום יש לנו מדינה משלנו – מדינה דמוקרטית שמטבעה וגם מטבענו היא רוויית ויכוחים. כך צריך להיות. חופש הדעה וחופש המחלוקת הם מיסודות הדמוקרטיה וגם מיסודות קיומנו. אבל כאן צריך להדגיש שני דברים חשובים ומהותיים: הדבר הראשון זה ההכרה שעבר אחד ועתיד אחד מחברים את כולנו, והדבר השני הוא איסור מוחלט על אלימות כלשהי – בכל תנאי ובכל מצב. מצום גדליה ועד צום יצחק, שזה מה שהיום הזה מסמל בתולדותינו – צום גדליה וצום יצחק אלה שני אבני דרך זכורות בהיסטוריה של העם שנמנע ככלל ממלחמות אחים".

    ראש הממשלה הזכיר את חתימת הסכם השלום עם ירדן שמלאו לו בימים אלה 25 שנה ונחתם על ידי יצחק רבין: "ולמרות כל זאת, למרות כל זאת, אני חייב לומר שבאזורנו יש גם מגמה אחרת: המחנה המתון במזרח התיכון קַץ בתוקפנות של איראן וגרורותיה. ויצחק רבין, שהזהיר פעמים רבות מפני משטר האייתולות באיראן, חתם על הסכם שלום עם שכנתנו ממזרח – ירדן. בירכתי אותו על כך מעומק לבי. כך אמרתי בכנסת, באוקטובר 1994: "מוטלת עלינו החובה להבדיל היטב בין שלום אמיתי לבין שלום מדומה. ואכן, ההסכם שלפנינו הוא הסכם של שלום-אמת. הירדנים אינם מקדשים אמנה הקוראת להשמדת ישראל". והוספתי: "לי זהו יום של קורת רוח גם בגלל האחדות שבו – כי כוחנו באחדות, במלחמה כמו בשלום".

    בהמשך דבריו התייחס נתניהו לסערה סביב בקשת ירדן, לבטל את הסכם החכירה באזור הגבול: "בימים אלה נכנס השלום בין ישראל וירדן לשנתו ה-25. בהסכם השלום ירדן שמרה לעצמה את האופציה לקבל לידיה את השטח בנהריים ליד הירדן, ואת מובלעת צופר בערבה. נמסר לנו היום שהיא מבקשת לממש את האופציה הזאת בשנה ה-25. אנחנו ניכנס איתה למשא ומתן על האפשרות של הארכה של ההסדר הקיים. אבל אין ספק, בראייה כוללת, שההסכם כולו הוא נכס חשוב, חשוב ויקר לשתי המדינות. הוא מצטרף כמובן לשלום עם מצרים, שאותו כונן מנחם בגין לפני 40 שנה. אנו מקיימים את ההסכם הזה בשיתוף פעולה פורה בתחומים רבים – שיתוף פעולה שלא ידענו כמותו מאז חתימת הסכם השלום בינינו".

    לסיום אמר נתניהו: "הישגיה הייחודיים של ישראל מעניקים תקווה לעמים רבים. להישגים הללו תרם בזמנו יצחק רבין תרומה בולטת, בולטת מאוד: בפיתוח המשק, גם בחינוך, בכלכלה, בתחבורה, במדע, בתרבות. על נדבכי העבר אנו מוסיפים קומות חדשות – בהכרת תודה לפועלו רב-הזכויות של יצחק רבין. נזכור אותו כלוחם נערץ, כמצביא גדול, כשגריר נאמן וכראש ממשלה שפילס נתיבים לשלום".



    0 תגובות