נתניהו: "מברך את טראמפ על יציאתו מה-JCPOA"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "מברך את טראמפ על יציאתו מה-JCPOA"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבלת הפנים למזכיר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין כי החלטתו של טראמפ לצאת מה-JCPOA, נכונה: "ה- JCPOA למעשה אפשר לאיראן לפעול בשני מסלולי התוקפנות במקביל"

    נתניהו וטראמפ צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין בלשכת רה"מ בירושלים. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הפגישה: "המזכיר מנוצ"ין, ברוך הבא שוב לישראל. זהו ביקורך הרשמי השני. יש לנו נושאים רבים לדון בהם ונעשה זאת".

    נתניהו אמר: "ראשית, הרשה לי לומר שהברית בין ארצות הברית לישראל תחת הנשיא טראמפ מעולם לא הייתה חזקה יותר. ואני מעריך את הברית הזו ואת הידוק היחסים בינינו בכל תחום – מודיעין, שיתוף פעולה ביטחוני, סחר, שיתוף פעולה כלכלי וכמובן בגישתנו המשותפת למניעת התוקפנות באזור הזה. על כך נדון בפגישתנו – כיצד לעצור את התוקפנות הכפולה של איראן: חתירתה לארסנל גרעיני וחתירתה לארסנל קונבנציונלי ותוכניות ההשתלטות שלה על המזרח התיכון".

    לדבריו: "ה- JCPOA למעשה אפשר לאיראן לפעול בשני מסלולי התוקפנות במקביל. במקום לחסום את נתיבם לפצצה גרעינית, הוא למעשה סלל את דרכם לארסנל גרעיני שלם. בנוסף הוא נתן להם מאות מיליארדי דולרים במזומן, באשראי ובהשקעות, מה שאפשר להם לממן את התוקפנות הגוברת שלהם באזור. אנו עדים לתוקפנות הזו בכל חלקי המזרח התיכון, בגבולנו הצפוני ובניסיונם להתבסס צבאית בסוריה, ניסיונם להכניס נשק קטלני ללבנון, לייצר תוקפנות באמצעות שליחיה בעזה ובמקומות אחרים".

    "יש משטר תוקפני איראני שמשתמש ב-  JCPOA כדי להגביר את התוקפנות לרמה גבוהה מאוד. זו הסיבה שאנו מברכים על הצעד האמיץ של הנשיא טראמפ לצאת מה- JCPOA, וההתמקדות של דיוננו היום תהיה בהגברת הלחץ על משטר הטרור הראשי בעולם, המשטר התוקפני בטהראן. ראינו בשנים האחרונות שלחץ הוא הדבר היחידי שבולם את ההתקדמות של תוכנית הגרעין האיראנית ולחץ הוא הדבר היחידי שבולם את התוקפנות של איראן באזור. נדון כיצד נוכל לשתף פעולה בעניין הזה".

    עוד אמר נתניהו: "יש לנו נושאים אחרים לדון בהם – הכלכלה העולמית שישראל היא חלק ממנה, הכלכלה האמריקנית, שיתוף הפעולה בינינו בשני התחומים האלה שהם מבטיחים מאוד. אני חושב שישראל וארצות הברית מוכיחות את החוסן שיש לכלכלות חופשיות שנותנות חופש לעמים שלהן לכושר המצאה, יזמות, יצירתיות. החשיבה והלב שלנו זהים. יש לנו אינטרסים וערכים זהים. ובהקשר זה, אני רוצה להודות לך, סטיב, על העבודה שעשית במשרד האוצר הן כדי לבלום את התוקפנות האיראנית והן לקידום השותפות יוצאת הדופן בין ישראל לארצות הברית. ברוך הבא לירושלים".

    במענה לשאלת עיתונאית בעניין פינוי חאן אל אחמר, אמר נתניהו: "חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר. משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום, נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה".



    0 תגובות