יונה יהב תוקף את דגל: "בחיפה לא מורגלים למחלוקות שהגיעו מבחוץ"

    ארי וידר 2 Comment on יונה יהב תוקף את דגל: "בחיפה לא מורגלים למחלוקות שהגיעו מבחוץ"

    "נתתי להם סגנות בשכר בגלל שראשי הסיעות החרדיות ביקשו ממני – אח"כ הלכו נגדי מאחורי הגב" ראש עירית חיפה יונה יהב מדבר לראשונה ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ומדבר על הכל, המאבק של דגל התורה, ההקצאות בעיר ומצבו בסקרים | האזינו לראיון המלא

    ראש עיריית חיפה יונה יהב צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיפה על המפה: הבחירות לעיר הצפונית חיפה, מעולם לא היו סוערות יותר למגזר החרדי כמו הבחירות הנוכחיות, אגודת ישראל וש"ס עומדות ותומכות בכל הכח בראש העיר המכהן יונה יהב, מנגד דגל התורה ויו"ר דגל התורה המקומי, מיכי אלפר, נלחמים ביהב בכל בכח, ותומכים במתמודדת הכי חזקה מול יהב, עינת קליש שלבינתיים נפסלה התמודדותה בבחירות.

    לראשונה, ראש העיר המכהן יונה יהב מתראיין לרדיו 'קול חי' במהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן. בראיון יהב בטוח בניצחונו ולא מתרגש מהסקרים "זה כמו בושם ריחם נודף מהר" עוד אמר "הסקרים לא יודעים לסקור את הערבים והחרדים" עוד התייחס למאבק בין דגל התורה אליו, ההקצאות למבני ציבור למגזר החרדי והתמיכה החסידית.

    המאבק של דגל התורה ביונה יהב, ומנגד התמיכה החזקה של שס ודגל בראש העיר: יש דו קיום בחיפה בין היהודים לערבים, וגם בין היהודים לעצמם, עד היום כל חיפאי שנולד כאן ידע לחיות בהרמוניה עם כלל המגזרים שמתגוררים לצידו. לכן היה לי קשר אישי ויקר עם כ"ק האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ועם חסידות גור, ועוד חצרות וקהילות של חרדים. אך פתאום הגיע ראש קהל מבני ברק והביא איתו את תרבות המחלוקות והמלחמות שאנחנו כאן לא מורגלים אליה.

    נראה שפתאום הגיע נציג שלא מעוניין להסתפק בשיריים, אלה הוא מעוניין לקבל כשווה בין השווים: בית ספר נתיהות משה לא שייך לליטאים אלה לשס, יש בית ספר תפארת שלמה שנתתי לליטאים, ולא רק בית ספר כמבנה אלה בית ספר מרוהט וממוזג, זה הכרת הטוב שלא קיימת. אותה פרשת כי תבוא בתי הכנסת של הליטאים ריקים הם לא באים. ברגע שאתה בוחר בדרך של הנפתול ולא בדרך הישר. ואתה עושה מלחמות מאחורי הגב של ראש העיר. איך אפשר להתנהל כך?

    למה לא לנסות לשנות את ההליך? הרי אתה לא ספרת אותם בכל הקדנציה האחרונה: איך אפשר להסתדר אם בבחירות הקודמות חתמו איתי על חוזה שיתמכו בי, והם תמכו במתחרה שלי.

    יהב ממשיך לספר על הפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות: גפני הגיע אליי ורצה לסגור את הסיפור, ואכן הסכמתי ונתתי להם סגן בשכר. מייד אח"כ הם הלכו מאחורי הגב שלי ושיקרו, ולא התנהלו ביושר, איך אפשר לעבוד ככה במוסד כזה מכובד? גפני דרעי וליצמן היו אצלי, והראתי להם את הקלפיות של החרדים הכל שם שקוף ראו בדיוק למי הם הצביעו. הם לא הלכו איתי. הדרך הישר היא דרך החרדים זאת מסורת ישראל ומי שלא הולך בא לא ראוי לבוא בקהל.

    יש תלונות כיחרדים בחיפה סגורים בשכונת הדר ולא נותנים להם לצאת מחוץ לשכונות: זה שקר והסתה על ידי הליטאים, למה בצאנז האדמו"ר הורה להם להצביע ליונה יהב, כי תראה מה נתתי להם.

    תשאל את אנשי צאנז שבאים אלינו מנתניה ותשמע מה הם מדברים ולמה הם פעילים במטה שלי? כי הייחס שלי אליהם הוא אחר והם יודעים על הכרת הטוב.

    ההזנחה בטיפול בתשתיות בשכונת הדר: שכונת הדר בחיפה הוא המקום הכי וותיק בעיר, ואנחנו השקענו עשרות מיליונים שפ ומטרונית שמנו שם.

    המאבק על בית ספר נתיבות משה: מדובר בבית ספר חרדי שנמצא בתוך שכונת גן שמואל של ציבור דתי לאומי, שמעוניין לשמור על צביון שכונתי. אני נתתי לרב כרמי מבנה שיעשה שם כולל, ומאחורי גבי הם הלכו ובנו בית ספר שם, שחצי מהתלמידים שם מגיעים צקריית ים בכלל, למה שקריית ים יקבלו שירותים במקום שהוא לא שלהם, האם החרדים מעל החוק? למה כך להתנהג?

    לסיום אמר יהב, כי הוא אוהב דת ומסורת והוא בעצמו עובר לפני התיבה, אבל שנתנהג ביושר ובהגינות אחד כלפי השני.

    צילום: פלאש 90

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בחיפה רק מורגלים לדיקטוטרה והתעללות של ר"ע האכזרי יונה יהב,
      לא לאלה שמנסים לדאוג לציבור החרדי והכללי

    2. 1

      תכירו את יהב.
      בכל עיר אוכלוסיה גדולה מקבלת בית ספר. זו לא "טובה", זה תהליך טכני שערייה ומשרד החינוך מחוייבים אליו.
      אצל יהב הילדים לומדים שנים רבות באוהלים, דירות שכורות, ההורים מקבלים קנסות.
      אחרי שנים סוף-סוף מקבלים מבנה. לא, לא ליד הבית, אלא בלב שכונה ערבית.
      ועל זה יהב מצפה ל-"הכרת הטוב".

      מה לשיטת יהב "חוסר הכרת הטוב"?
      כאשר הוא לא מקיים את חוק נהרי בכל בתי הספר החרדיים בעיר וטובעים אותו ובית משפט מחייב אותו לקיים את החוק ולשלם לבתי ספר את המגיע להם.
      זה נקרא אצל יהב "חוסר הכרת הטוב". איך העיזו לדרוש את המגיע להם?!
      הרי פעם נתתי לחרדים בית ספר בשכונה ערבית?!

      ואתם יודעים על מה לאנשי צאנז בחיפה יש הכרת הטוב ליהב?
      הם קנו מכספם מבנה בשכונה ערבית עבור החיידר שלהם ושיפצו אותו, כמובן, מכספם.
      ויהב לא הוציא צו פינוי.
      על זה אנשי צאנז חייבים ליהב "הכרת הטוב". הרי הוא לא מנע מהם להכנס למבנה שקנו מכספם כמו שעשה לחיידר של ויז'ניץ ולב"ס של בעלז, שם היו צריכים להגיע לבית משפת בשביל להכנס למבנה שקנו.

      תכירו: יהב.