מרכזים כוחות מול עזה • חמאס מאיים: "מומלץ לקרוא אותנו נכון"

    יעקב גפן No Comments on מרכזים כוחות מול עזה • חמאס מאיים: "מומלץ לקרוא אותנו נכון"

    דיווחים על ריכוז כוחות צה"ל סביב רצועת עזה. חמאס וגדודי אל-קאסם, משגרים איום מפורש אל ישראל "אל תעשו טעות". הקבינט הנחה את צה"ל לנהוג באפס סובלנות כלפי כח מעשי טרור. גלנט: "כללי המשחק השתנו"

    טנק • אילוסטרציה צילום: עפר זידון, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאיימים: השקט המתוח ששורר היום (חמישי) בדרום אינו נותן רמז לבאות, אך בשטח ישנם מספר התפתחויות בעיקר של פגישות ואיומים. חבר הקבינט ושר השיכון יואב גלנט אמר היום, "כללי המשחק השתנו" התגובה של צה"ל לאירועי האלימות תהיה שונה לגמרי. מדיווחים בכלי התקשורת עולה כי הקבינט הנחה את צה"ל לנהוג ב'אפס סובלנות' כלפי מעשי הטרור.

    בינתיים בעזה, משלחת מצרית חשובה הגיעה היום אל הרצועה, בכדי להיפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה. עיקרי השיחות הם על עניין ההסדרה וההקלות לאוכלוסייה הפלסטינית, ישראל דוחפת את מצרים שיקחו את האחריות על עזה. כזכור אתמול המשלחת עזבה את עזה לאחר ההתחממות המסוכנת והפצצות צה"ל בעזה.

    WhatsApp Image 2018-10-18 at 17.33.40

    המצרים דיווחו כי בפגישות הקודמות הפלגים ברצועה הציגו קו תקיף ובלתי מתפשר לגבי הדרישות ולכן הפגישה פוצצה, המצרים לא מחבבים את העזתים בלשון המעטה, הרצון כאן הוא למנוע סבב נוסף של אלימות.

    במקביל, גדודי אל-קסאם שיגרו מסר להנהגה של ישראל על תמונות של משגרי טילים, ובסרטון נאמר: "מומלץ לקרוא אותנו נכון טעות זאת תטיב". חמאס גם שיגר איום אל ישראל: "מומלץ לקרוא אותנו נכון".

    לקראת יום שישי, כרזות של חמאס קוראות לצעירי עזה, להשתתף בהפגנות האלימות על הגדר, מדובר באירועים אלימים מאוד כלפי חיילי צה"ל כולל זריקת מטענים, רימונים ופריצות גדר.

    על פי הדיווחים, במהלך ישיבת הקבינט ‏דרש שר הביטחון להציג תכנית פעולה אגרסיבית בעזה שתחל מיד. אולם רוב חברי הקבינט התנגד לכך ורק בהתאם להתפתחויות בשטח ישראל תגיב. בינתיים כוחות יבשה רבים בהם טנקים ונגמשים התרכזו במהלך היום סביב רצועת עזה, גם בטונדות חדשות הוצבו סביב ריכוזי החיילים.

    WhatsApp Image 2018-10-18 at 14.46.48

     מובילי טנקים היום בדרך לעזה



    0 תגובות