"וציוותי את ברכתי": מדינת ישראל תתמוך בחקלאים השובתים בשמיטה

    איתי גדסי No Comments on "וציוותי את ברכתי": מדינת ישראל תתמוך בחקלאים השובתים בשמיטה

    ביוזמת שר החקלאות אורי אריאל וסגן שר האוצר יצחק כהן, תוקם "קרן השמיטה" אשר תשמש כמעין קרן השתלמות, לחקלאים השובתים ממלאכה בשנת השמיטה

    שר החקלאות אורי אריאל צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דואגים לחקלאים: שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל קיים היום (חמישי) כנס רבני יישובים בנושא שנת שמיטה בחקלאות. הכנס נערך במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בהשתתפות סגן שר האוצר, יצחק כהן, רבנים ואנשי ציבור.

    שנת תשפ"ב הבעל"ט תהא שנת שמיטה (ספטמבר 2021 עד ספטמבר 2022) ולקראת שנה זו ובעקבות הרצון לקדם את הנושא ולאחר התייעצות עם "גדולי ישראל" המייצגים את כלל הזרמים "בעולם התורה״, בשיתוף סגן שר האוצר יצחק כהן הוחלט כי באפשרות כל חקלאי לשמור את שנת השמיטה כהלכתה.
    הצטרפות לקרן, תאפשר החקלאי לשבות ממלאכה ובו בעת לא לדאוג לפרנסתו בשנת השבע.

    זאת בעקבות הקמת "קרן שמיטה" אשר תהווה מקור פרנסה לחקלאי במהלך שנה זו במידה ויצטרף לקרן. מודל קרן השמיטה מושתת על עקרונות קרן השתלמות, שבו על כל הפרשה של החקלאי משתתפת המדינה באחוז מסוים לטובת הגדלת החיסכון, כך שבתום התקופה ובתחילת שנת השמיטה מצטבר לחקלאי סכום נאה המאפשר להתקיים בכבוד בשנת השמיטה.

    בשונה מקרן השתלמות רגילה, בקרן זו המדינה היא שמשקיעה את מירב הכספים עבור החקלאי ובכך החקלאי יכול ולהתפנות מדאגות של פרנסה וליהנות מברכת ה' על ההשבתה ועל ההשתדלות אותה הוא עשה לקראת שנת השמיטה.

    שר החקלאות ח"כ אורי אריאל: שנת תשפ"ב הבעל"ט תהיה שנת שמיטה ולקראת שנה זו, במשרד החקלאות פועלים למען החקלאים שרוצים "לשבות ממלאכה" של בשנת השביעית ויחד עם זאת לשמור על יציבות כלכלית. בעקבות הרצון לקדם את הנושא ולאחר התייעצות עם "גדולי ישראל" המייצגים את כלל הזרמים "בעולם התורה״, בשיתוף סגן שר האוצר הרב יצחק כהן שינינו את "כללי המשחק".

    מעתה, יש באפשרותו של כל חקלאי לקבוע כעת כי בכוונתו לשמור שמיטה כהלכתה. לכן, על מנת להיערך לשנת השמיטה כבר כעת, אנו במשרד דואגים כי החקלאי לא יצטרך לדאוג עוד לפרנסתו בשנת השבע, וזאת באמצעות הצטרפות לקרן החיסכון "קרן השמיטה" אשר יהווה מקור פרנסה בשנת השמיטה."

    משרד החקלאות קורא לכם החקלאים, בעלי המשקים, בעלי משתלות "עצי פרי" ולכורמים, להצטרף אלינו לקרן השמיטה, ולהבטיח את פרנסתכם לשנת השמיטה הבעל"ט כבר בימים אלו.

    חזקו ואמצו אחינו החקלאים וברכת ה' תהא עליכם!



    0 תגובות