עם חיוב בהוצאות המשפט: מועמדותו של אבוטבול אושרה

    איתי גדסי No Comments on עם חיוב בהוצאות המשפט: מועמדותו של אבוטבול אושרה

    בית המשפט החליט כי מועמדותו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לכהונה נוספת בעיר, עומדת בכללים: "בקשתם של העותרים איננה לאפשר להם להשתתף בבחירות, אלא משאלתם היא למנוע מהמשיבים להשתתף בבחירות"

    אבוטבול צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבחירות בבית שמש. עתירה קנטרנית שהוגשה כנגד ראש העיר המכהן משה אבוטבול המתמודד לכהונה נוספת בתמיכת הסיעות החרדיות בעיר, נדחתה על ידי בית המשפט, בסיומו דיון שהתקיים מוקדם יותר היום.

    הטענה היתה כי מועמדותו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הופיע בשתי רשימות שהוגשו עם סיום הגשת הרשימות. בית המשפט דן בעתירה וכאמור, דחה אותה מכל וכל.

    בפסק הדין כתב השופט: "נקודת המוצא לדיוננו היא שבקשתם של העותרים איננה לאפשר להם להשתתף בבחירות, אלא משאלתם היא למנוע מהמשיבים להשתתף בבחירות. במילים אחרות, העותרים אינם מבקשים שתינתן להם זכותם הבסיסית להיבחר, אלא הם מבקשים למנוע זכות בסיסית זו מאחרים".

    עוד כתב השופט: "לא זו אף זו, משאלתם של העותרים איננה מבוססת על נימוקי מהות, כגון סעיף 39א לחוק הבחירות, המאפשר למנוע מרשימת מועמדים להשתתף בבחירות אם יש במטרותיה או במעשיה דבר השולל את האופי הדמוקרטי של המדינה, אלא היא מבוססת על טיעונים הנטועים בסדרי הבחירות ולאו דווקא במרכזיים שבהם. יתר על כן, את עתירתם מבססים העותרים לא על הוראת חוק או תקנות, אלא על הוראת נוהל, אשר מטבעה מצויה במקום נמוך יותר במדרג הנורמטיבי. בנסיבות אלו יש מקום לקבל עתירה מסוג עתירתו של העותרים רק מנימוקים כבדי משקל, אשר מצדיקים את שלילת זכותם של המשיבים, להשתתף בבחירות".

    בסיום פסק הדין כתב השופט: "דין העתירה להידחות. תוצאה סופית זו היא תוצאה ראויה באשר היא איננה גורעת מזכותם של שני הצדדים, להתמודד בבחירות, והיא משאירה את גורל הבחירות בידי תושבי הרשות המקומית".

    כזכור, ביממה האחרונה נפסלה מועמדותם של יצחק פינדרוס באלעד וד"ר עינת קליש רותם בחיפה.



    0 תגובות