"חוק הצלת המזון" אושר • ארגוני החסד: "מעגל התורמים ישולש"

    יעקב גפן No Comments on "חוק הצלת המזון" אושר • ארגוני החסד: "מעגל התורמים ישולש"

    על פי נתוני הביטוח הלאומי, כל ילד שלישי בישראל סובל מחוסר תזונה. "החוק להצלת מזון" שיזם ח"כ אורי מקלב ואושר בכנסת לקריאה שנייה ושלישית, ייתן מענה | מנכ"ל ארגון "בית לחם יהודה" יעקב נוראני, מסביר את הישג החוק: "אם היום אנחנו מצילים מעל 500 טון אוכל בחודש, אחרי אישור החוק נוכל לשלש את הכמות האוכל, שימסר אל המשפחות"

    מתנדבי ארגון "בית לחם יהודה" עם כמויות האוכל שהצילו, בדרך לחלוקה לאלו שאין להם
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצלת נפשות: על פי הדו"ח של ה'ביטוח הלאומי' בישראל, כל ילד שלישי בישראל סובל מעוני, הדבר מתבטא בחוסר תזונה מסודרת ובאי ארוחות מסודרות בבית הספר ובבית. אחד הפתרונות המיידיים למצב הקשה אצל העשירון התחתון הוא 'הצלת מזון', פתרון בעלות עלות נמוכה שנספגת על ידי ארגוני החסד בארץ, כמו "בית לחם יהודה" ו"הלקט ישראל". מנכ"ל ארגון החסד "בית לחם יהודה": העברת החוק, תגרום לעשרות מפעלים ובעלי עסקים להצטרף למעגל התורמים".

    ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה פה אחד לקריאה שניה ושלישית את הצע"ח של ח"כ אורי מקלב וחברי כנסת נוספים לעידוד הצלת מזון בישראל, עם תחילת הדיון הודיעה נציגת משרד המשפטים כי הגיעו להבנות סביב סוגיית האחריות הפלילית לתורמים מול הארגונים ובכך נסללה הדרך לאישור הצעת החוק.

    ח"כ אורי מקלב שיזם את החוק פתח בדבריו והסביר את חשיבות חוק זה בארץ, כל ילד שלישי סובל מעוני וממחסור במזון, עלינו לעשות מאמץ כדי להביא פתרון ויש פתרונות, בעלי מסעדות בתי מלון וארגונים שלא רוצים לזרוק את המזון, אין חולק על הצורך והחשיבות של החוק הזה, אנחנו לא מדברים פה על שאריות מזון שנזרקים לפח האשפה אלא במזון איכותי שהיה נמכר בכסף מלא ונשאר בסיום יום המכירות.

    מדובר בארגונים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כל ארגון שמוביל מזון יש לו רגולציה והוא מחויב אליה, ישנו הבדל מהותי בין אדם שמוכר מזון ומחויב לרמה גבוהה של אחריות לאחר שתורם מזון לאדם רעב ברחוב, אנחנו בנושא הזה רוצים לייצג את החלשים והרעבים.

    מקלב הוסיף: ישנה חשיבות גדולה לחוק הזה, אני שומע את ההתנגדות של המשרדים השונים ואני תמהה האם אנחנו חיים בדיקטטורה פקידותית או במדינה דמוקרטית בה מחליטים נציגי הציבור, אני מבין את הצורך בצד הפורמלי של הדברים אבל גם בארה"ב שהיא גדולה מאתנו גם בנושא הבירוקרטי ידעו כי בנושא הזה צריכים להתגמש.

    נציגת משרד המשפטים אמרה בדיון: כי מעולם לא הוגשה תביעה של אורח על מזון מקולקל בבתי מלון וממילא לא של תורמים. "זה סיכון תאורטי לחלוטין. אדם שאין לו מה לאכול הקושי שלו להגיש תביעה קל וחומר תביעה ייצוגית עצום".

    על פי נתונים אשר הוצגו בדיון בוועדה לאחרונה למרות החקיקה הקיימת, כיום מדי יום מסתכנים בתי המלון בישראל בתביעות ותורמים 1,765 ארוחות חמות. ואפשר להכפיל את הכמות, אם יוסר איום התביעה אמרו נציגי התאחדות המלונות, בנוסף הוצג כי מעל לשמונים אחזים מהיצרנים הביעו רצון להצטרף להפניית מזון לתרומות, אך הם חוששים מתביעות.

    יעקב נוראני, מנכ"ל "בית לחם יהודה" שארגונו עוסק בהצלת מזון בהיקפים עצומים ומחלק אוכל בקרב המגזר החרדי והכללי, הגיב לאישור 'חוק המזון': "התיקון החשוב לחוק המזון, יאפשר ליצרניות המזון ולחברות הגדול במשק שעדיין לא הצטרפו למעגל התורמים, להעביר אלפי טונות של מזון לטובת אלפי משפחות במצוקה, במקום שאותו מזון ילך להשמדה. רק אצלנו ב'בית לחם יהודה', אנחנו מצילים מידי חודש מעל 500 טון מזון, ובזכות החוק החדש, נוכל להכפיל ולשלש את כמויות המזון לטובת הנזקקים".

    מנכ"ל ארגון לקט ישראל, גידי כרוך אשר פועל בנושא זמן רב אמר בסיום הדיון כי "החוק לעידוד תרומות מזון פותח פתח למאות ארגונים וחברות עסקיות שיש ברשותם מדי יום עודפי מזון טובים וראויים ושאינם לוקחים חלק בתרומות מזון כיום, בשל חוסר הוודאות לגבי ההגנה.

    על פי ההערכות, החוק ישלש את היקף תרומות המזון, וירחיב את הפעילות של הצלת מזון, וזו הזדמנות אדירה לתת מענה לחוסר הביטחון התזונתי ולצמצם פערים חברתיים בישראל. זו גם הזדמנות של ישראל להצטרף למדינות רבות אחרות שכבר הסדירו את הנושא בחוק, לטובת המאבק בבזבוז מזון"

    בסיום הדיון אישרה הוועדה פה אחת את הצעת החוק והיא תועלה לדיון במליאה לקראת אישרה הסופי בימים הקרובים.

     



    0 תגובות