אהרון ברק על יעקב וינרוט ז"ל: "הפסדנו משפטן מהמדרגה הראשונה"

    יעקב גפן No Comments on אהרון ברק על יעקב וינרוט ז"ל: "הפסדנו משפטן מהמדרגה הראשונה"

    נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק התראיין ל'מהדורה המרכזית' וסיפר על היכרותו עם עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. על ההצעה לשמש כשופט בבג"ץ: "אמר לי אני קרוע בין בני ברק לירושלים". "התרשמתי מאוד מהידע הנרחב שהיה לו" ספד בכאב

    עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרון ברק התראיין היום (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי. ברק דיבר על האוטוריטה המשפטית שהלך לעולמו העו"ד ד"ר יעקב ווינרוט ז"ל שהיה מגדולי המשפטנים שקמו למדינת ישראל.

    הנשיא לשעבר אהרון ברק סיפר על היכרותו עם עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט ז"ל: "החלפנו דעות, התרשמתי מאוד מהידע הרחב שלו, איש מעמיק. מדע המשפט בישראל הפסיד משפטן מהמדרגה הראשונה".

    עוד סיפר נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר על ההצעה להיות שופט בבג"ץ: "התקשרתי ליעקב והוא בא אלי, הוא האמין בביהמ"ש העליון, אבל אמר לי אני אדם קרוע בין בני ברק לתל אביב".

    הנשיא סיפר כי הצעת תפקיד לשופט בבג"ץ הוצע גם לעוד רב חרדי: "בזמנו הצעתי גם לרב דיכובסקי לבוא לשמש כשופט בית משפט העליון".

    על הקשר בינו ובין וינרוט אמר ברק: "הרקע לקשר בנינו היה אינטלקטואלי. הוא נבע מתפקיד בית המשפט בחברה והיחס בתוך המשפט הישראלי".

    עו"ד אורי קידר דיבר על יעקב ז"ל: "יעקב ויינרוט היה משפטן הראשון שלא התבייש בחרדיות שלו, קם ואמר אני מאמין בזכיות האדם וזה לא סותר את הערכים שעליהן גדלתי וגם לחרדים יש זכיות".

    הערב, ‏רה"מ נתניהו מספיד את עו"ד יעקב וינרוט ז"ל: "אינני חושב שנפגוש כמותו אי פעם, אבל אני רואה זכות גדולה מאוד שבמהלך חיי היה לי כחבר ואח. היה שלום יענקלה, היה שלום יקירנו. נעמת לי מאוד. תמיד תשכון בלבנו. נזכור אותך לעד".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות