קום והיבחר בארץ: פרוייקט מיוחד לסיקור הבחירות ביו"ש • פרק שני

    אריאל שרפר No Comments on קום והיבחר בארץ: פרוייקט מיוחד לסיקור הבחירות ביו"ש • פרק שני

    אריאל שרפר בפרוייקט מקיף על הבחירות המקומית ברשויות המקומיות והאזוריות ברחבי יהודה, שומרון וחבל עזה | קום והיבחר בארץ, 2

    צילום: ועדת הבחירות
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות והמתמודדים נערכים לישורת האחרונה והמכריעה. זה בדיוק הזמן המתאים להכיר במהירות את המתמודדים העיקריים המעוניינים להנהיג את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובכמה אזורים מרכזיים נוספים.

    אחרי שבכתבה הראשונה סקרנו את המתמודדים על תפקיד ראשי המועצות ביו"ש ובעוטף עזה נעשה כעת סדר במועמדים הרבים לתפקיד ראשי מועצות מקומיות וערים וישובים מרכזיים ביהודה שומרון בסביבת ירושלים בעוטף עזה ובדרום הארץ.

    הזמן קצר מאד והמלאכה עד הבחירות המוניציפאליות מרובה וגם המתמודדים מרובים – אז נמשיך במלאכת הסקירה של אותם שאמרו לעצמם: "קום והתמודד בארץ":

    אריאל
    על ראשות העיר הגדולה בשומרון המכונה גם "בירת האזור" יתמודד לכהונה נוספת ראש העיר המכהן אליהו שבירו לשעבר מנהל אגף הביטחון בעיריית אריאל וממלא מקומו של ראש העיר הזכור לטוב רון נחמן ז"ל- שלאחר פטירתו נבחר שבירו על ידי מועצת העיר לממלא מקומו ובבחירות לרשויות המקומיות ב-2013 זכה בתפקיד לכהונה מלאה. מולו יתמודדו אלי נובסלסקי – רבש"ץ העיר שיצא לחופשה ללא תשלום לצורך ההתמודדות על תפקיד ראש העיר שהצהיר מראש כי אם לא יבחר בכוונתו לשוב לתפקידו הקודם כאחראי על ביטחון תושבי אריאל, ראש סניף הליכוד בעיר וחבר המועצה הותיק יוסי חן- שהיה בעבר יושב ראש סיעת לב של רון נחמן ז"ל מייסד העיר אריאל, שמתגורר בה כבר 30 שנה ומבטיח לשפר את התחבורה הציבורית ולהוזיל את הארנונה ואגרת השמירה, ופבל פולב- סגן ראש העיר מסיעת אריאל ביתנו(שהיא למעשה ישראל ביתנו המקומית) שהתמודד על התפקיד גם בבחירות הקודמות

    אורנית
    ראש המועצה המקומית שלומי לנגר המכהן בתפקיד מאז שנת 2008 מתמודד לכהונה נוספת . לנגר, המתנגד נחרצות לרעיון אחוד אורנית עם הרשויות שערי תקווה עץ אפרים ואלקנה- קיבל בתחילת שנת 2018 הבטחה משר הביטחון ליברמן שאין איחוד ולא יהיה איחוד בטח לא בשנה האזרחית הנוכחית- וכנראה שאחת הסיבות שהוא רוצה להיבחר מחדש היא כדי להבטיח שהדבר לא יתממש בשנים הבאות והמועצה המקומית אורנית תיטמע במועצות אחרות בסביבתה. על תפקיד ראש מועצת אורנית מתמודדים ניר ברטל- ראש הסיעה העצמאית אופק שמנסה להזים שמועות אודותיו (ובהם בין היתר שהוא מעוניין לפתוח באורנית בית ספר משותף ליהודים וערבים), ועורכת הדין רחל כדורי- המציעה לתושבים את ניסיונה המשפטי וסיוע לזכאים לדיור ציבורי לצד חיזוק החינוך והתחומים החברתיים. יצוין שעל פי נתוני הלמ"ס האחרונים כ-15% מתושבי המועצה המקומית אורנית הם דתיים לאומיים אך בבחירות הקרובות אין נציג מטעמם לראשות המועצה.

    אפרת
    ראש מועצת אפרת עודד רביבי- שנבחר לפני כחמש שנים לכהונה שניה ומכהן בתפקיד מאז שנת 2008- מתמודד לכהונה שלישית. מולו יתמודד אבי חדידה- העומד בראש רשימת יחד שהתאחדה עם הבית היהודי ורצה בבחירות מטעמה- כשמטרתה העיקרית להכפיל את מספר המושבים של הבית היהודי במועצה המקומית אפרת- הידועה כישוב אמיד ונקי בפרוזדור ירושלים בואכה גוש עציון וזכתה במספר פרסים בתחומי חינוך וחברה.

    אלקנה
    ראש המועצה המכהן אסף מינצר שגבר בבחירות הקודמות על מועמדים רבים ובהם מועמד הבית היהודי- מתמודד לכהונה שניה בראשות רשימתו העצמאית "אלקנה יותר". במהלך הקדנציה הנוכחית התנגד מינצר ליזמת השר דרעי להקים עיר חדשה המאחדת את אלקנה, שערי תקווה, עץ אפרים ואורנית.

    אלפי מנשה
    ראש המועצה הנוכחי שלמה קטן- שהיה ראש המועצה הראשון של אלפי מנשה, מתמודד לכהונה שביעית(!) ונראה שלמרות שחגג השנה שבעים יחד עם מדינת ישראל ולחם בארבע מלחמות ישראל- עוד ידו נטויה ויש לו רצון וכוח להמשיך לעשות לטובת הישוב במערב-השומרון שהיה ממייסדיו ופיתח כלכלית וחברתית במשך שנים רבות. המתמודדים מול קטן על ראשות מועצת אלפי מנשה הם חברי הסיעה העצמאית עשייה היושב-ראש שי רוזנצוויג, יושבת ראש הסיעה לשעבר אורית מלכה שגיא, ושלומית ארצי- יושבת ראש סיעת "דרך חדשה"- ששמה את הדגש על ניקיון ופיקוח עירוני הדוק הכולל הטלת קנסות חמורים על בעלי כלבים שאינם מנקים אחריהם כראוי.

    אשדוד
    ראש העיר הנוכחי יחיאל לסרי שמילא את התפקיד בהצלחה בעשור האחרון מתמודד לכהונה נוספת בתמיכת ש"ס, ומולו מתייצב לקרב על ראשות העיר יו"ר האופוזיציה העירונית במועצת העיר שמעון כצנלסון- שכמו בבחירות הקודמות מדגיש את חזונו לאשדוד חילונית-מסורתית במודל אירופאי ולא עיר חרדית כפי שרוצים מתחריו. עוד מתמודדים על ראשות העיר אשדוד חבר המועצה ד"ר אלי לחמני, חברת האופוזיציה העירונית הלן גלבר, איש המחשבים והכלכלן דרור מקדש הנחשב למועמד עצמאי אנונימי למדי, ויושב ראש סיעה עירונית חדשה המייצגת את העדה הגרוזינית אפרים מיכאלי שהצהיר בתחילת המרוץ לראשות העיר כי בכוונתו להתמודד עד הסוף. על מקומות במועצת העיר אשדוד מתמודדות בבחירות אלה 29(!) רשימות (לעומת 27 רשימות בבחירות הקודמות)- ובהן הרשימה "קול הלב" בראשות איציק בן חמו- המשותפת לבית היהודי האיחוד הלאומי ומפלגת יחד של אלי ישי. רשימה אנטי-דתית המעודדת פתיחת עסקים בשבתות וחילול שבת שלא לצורך המכנה עצמה "מחזירים את אשדוד" לא תתמודד כרשימה עצמאית בשל חבירתה לרשימת אשדוד ביחד בראשות המועמד לראשות העיר שמעון כצנלסון

    אשקלון
    ראש העיר המכהן תומר גלאם שזוכה לתמיכת מפלגת כולנו ולברכתו האישית של העומד בראשה השר כחלון מתמודד לכהונה מלאה לאחר שהחליף לפני כשנה וחצי באמצע הקדנציה את ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני שהושעה מתפקידו והתפטר בשל כתב אישום שהוגש נגדו- אך הודיע כי ישוב להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות. עוד שלושה מועמדים עצמאיים אבי עייש, משה אטיאס, ואיתי סהר רואים חפצים בתפקיד ראש עירית אשקלון בשנים הבאות, ו-25 רשימות מתמודדות על מקומות במועצת העיר.

    באר-שבע
    ראש העיר הנוכחי רוביק דנילוביץ' מתמודד לכהונה שלישית. מולו מתמודדים על התפקיד הבכיר בעיר אחד מוותיקי תושביה אפרים פיינבלום בן ה-82 (לעומת ראש העיר המכהן דנילוביץ' בן ה-47) שמדגיש את הצורך בפתרונות תעסוקה יצירתיים למניעת הגירה שלישית של צעירים מהעיר הגדולה בדרום, ובאר-שבעי ותיק נוסף משה ינאי(65)- שסיעתו העצמאית אור הינה למעשה רשימת האופוזיציה היחידה במועצת ב"ש- ויש לו בטן מלאה על ראש העיר הנוכחי בכל התחומים. רשימה חדשה בשם "קול באר-שבע" בראשות איציק דהאן בנו של רב העיר הוותיק והמוכר של באר-שבע הרב מישאל מכלוף דהאן זצ"ל- תתמודד בעיקר מול רשימת ש"ס על מקום במוצעת העיר שזכתה לחיזוק ולברכת רב העיר המכהן הרב יעקב אוחיון

    בית-אל
    ראש המועצה המכהן בחמש השנים האחרונות שי אלון מתמודד לכהונה נוספת שבאמתחתו כמה הישגים מרשימים ובהם פרסים על ניקיון והשקעה בתרבות והישג משמעותי של איחוד כלל סיעות המועצה ללא אופוזיציה והעברת התקציב השנתי בהצלחה פה אחד ארבע פעמים רצופות. על תפקיד ראש מועצת בית-אל תתמודד בבחירות הקרובות בפעם הראשונה יעל בן ישר שהייתה בעבר דוברת המועצה. בין הרשימות למועצת בית-אל נמצאת גם סיעת יחד שאליה הצטרף לקראת הבחירות הקרובות גם איש יחסי הציבור וקול-חי קובי סלע- המתמודד על מקום במועצת בית-אל ובשל כך נאלץ להיפרד מהמיקרופון ומהגשת תכניתו "קובי'ס מוקיר שבת" עד אחרי הבחירות בשל חוקי הרשות השניה (ועל זה נאמר "מילה בסלע שתיקה בתרי").

    בית-אריה-עופרים
    ראש המועצה המכהן מאז שנת 2004 אבי נעים מתמודד לכהונה נוספת. מולו מתמודד על ראשות המועצה התושב הוותיק יהודה אלבוים שהתמודד גם בבחירות הקודמות.

    גבעת-זאב
    ראש המועצה הנוכחי של הישוב המוכר ביותר בפרוזדור ירושלים יוסי אבהרמי- שסוגר עשור בתפקיד- מתמודד לכהונה שלישית. עוד מתמודדים על התפקיד תושב גבעת-זאב הוותיק נחשון זדה- המצהיר על החזרת הישוב לתושבים ובחזונו איזור תעשיה גדול ומשגשג, ו-ענבל כרמלי העומדת בראש הרשימה העצמאית "תושבים מובילים אחרת". מספר המושבים במועצת גבעת-זאב יעלה בבחירות הקרובות לשלוש-עשר(במקום 11 בבחירות הקודמות). בין המתמודדים גם רשימת דגל התורה בראשות איציק ברנר שעבר בשל הבחירות מירושלים- שם ניהל את הסניף העירוני של דגל- לגבעת-זאב, ורשימה חרדית עצמאית בשם תכלס בראשות קיווע ווין שהתפצלה מדגל התורה ואיחדה כוחות עם רשימת יחד.

    ירוחם
    ראש מועצת ירוחם המכהן מאז שנת 2010 מיכאל ביטון שהיה בעבר איש מפלגת העבודה- החליט שלא להתמודד לכהונה נוספת בשל רצונו לפנות לפוליטיקה הארצית ובשל כך הצטרף למפלגה חדשה בשם "אחי ישראלי" המשלבת נציגים מהציבור החרדי והכללי. על תפקיד ראש מועצת ירוחם החדש מתמודדות המועמדת מטעם הליכוד נילי אהרן וממלאת מקום ראש המועצה וסגניתו טל אוחנה- העומדת בראש רשימה משותפת לבית היהודי וכולנו. מולן מתמודד המועמד העצמאי אילן אלמקייס שהתמודד לפני ארבע שנים על ראשות המועצה מטעם הליכוד.

    מבשרת-ציון
    ראש המועצה הנוכחי יורם שמעון שהשנה התבשר על החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדו בפרשת "קניון מבשרת" מחוסר אשמה- יתמודד לכהונה נוספת וככל הנראה יבחר מחדש כיוון שנכון לכתיבת שורות אלה הוא מועמד יחיד. בין הרשימות המתמודדות על 15 המקומות במועצת מבשרת-ציון נמצאת גם הרשימה המכונה "סיעה דתית-מאוחדת" המורכבת מנציגי הבית היהודי וש"ס.

    מעלה-אדומים
    ראש העיר הוותיק בני כשריאל (בן-ה-67) מתמודד לכהונה שישית ברציפות ומכהן בתפקיד ראש עירית מעלה אדומים כבר 26 שנה- וגם בבחירות הקרובות אין לו מתחרים. בין הרשימות החפצות באחד מ-15 המושבים במועצת מעלה-אדומים ניתן למצוא רשימה משותפת לבית היהודי וליחד של אלי ישי, רשימת ש"ס בראשות יחיאל ועקנין, ולראשונה בתולדות מעלה-אדומים גם רשימה חדשה של אגודת ישראל.

    נתיבות
    גם בנתיבות- כמו במעלה אדומים- אין הפתעות חדשות בבחירות הקרובות והמועמד המנצח מאז תחילת שנות התשעים יחיאל זוהר- צפוי להתמודד לכהונה נוספת. בקיץ האחרון הודיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על תמיכת תנועת ש"ס בהמשך כהונתו של זוהר- שינסה לנצח פעם נוספת את יריבו המועמד העצמאי משה בנימין פרץ.

    קדומים
    ראש מועצת קדומים הנוכחי שנבחר לפני יותר מעשור ומשמש כיום גם כיו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני שהסתמן בתחילת המרוץ כמועמד יחיד- יתמודד על ראשות המועצה עם המועמד העצמאי רו"ח רואי מסורי שלדבריו מגיע מהשטח עם תכנית להעצמת התושב במועצת קדומים ולפיתוח וחיזוק תחומים רבים עליהם למד משיחות רבות עם תושבי האזור.

    קרית-ארבע
    ואלה שמות השלושה המתמודדים על ראשות מועצת קרית-ארבע: ראש המועצה בעשור האחרון מטעם הליכוד המתמודד לכהונה שלישית מלאכי לוינגר-מבני הישוב היהודי בחברון ובנו של הרב משה לווינגר ז"ל, אליהו ליבמן –קב"ט ראשי בחברון יותר מ-25 שנה הזכור לציבור מעדותו במשפטו של החיל אלאור אזריה ומקבלת צל"ש הרמטכ"ל על פעילותו לחילוץ פצועים מהפיגוע בציר המתפללים בחברון לפני 16 שנים, והמועמד העצמאי חבר מועצת קרית-ארבע אליעזר רודריג

    קרני-שומרון
    יגאל להב – תושב גינות שומרון שפרש לפני כשנה מהתמודדות לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע – מתמודד לכהונה שניה לראשות המועצה המקומית קרנ"ש. מי שתנסה להגיע לשם לפניו היא מנהלת המתנ"ס המקומי הגברת רותי שפיצר העומדת בראש הרשימה העצמאית המכונה התחדשות.

    שדרות
    העיר הדרומית שלצערם של תושביה הוותיקים מזוהה יותר מכל עיר אחרת עם צמד המילים המוציא משלווה ושגרה "צבע-אדום" וסבלה בעבר מריבוי נפילות קסאמים בשטחה מנסה לשנות את תדמיתה ולעודד התיישבות צעירה באמצעות גרעין תורני שהצמיח מתוכו את ראש העיר המכהן אלון דוידי שנבחר בבחירות הקודמות בתמיכת הליכוד העבודה והבית היהודי. בין המועמדים הבולטים המתמודדים מול דוידי נמצאים סגנו שהפך במהלך הקנדציה למבקרו ויריבו אנטולי נחשונוב, והמועמד הרצל שאובי נציג דגל התורה העומד בראש הסיעה "עצמה לשדרות" הכוללת נציגים מכולנו ותומכי ש"ס לשעבר.

    אלה אם כן המתמודדים העיקריים בבחירות לרשויות המקומיות 2018 במועצות האזוריות והערים והישובים המובילים ביהודה ושומרון, בפרוזדור ירושלים והסביבה, ובדרום הארץ וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה- הקב"ה ישלם שכרם.

    וזכרו: מי שמצביע- משפיע!



    0 תגובות