תיעוד: שודדי העתיקות ניפצו יישוב יהודי קדום

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: שודדי העתיקות ניפצו יישוב יהודי קדום

    מפקחי היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ומתנדבי משמר הגבול של משטרת ישראל תפסו בסוף השבוע שודדי עתיקות "על חם" כשהם מנפצים יישוב יהודי עתיק באמצעות דחפור. פקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בצפון: "בצע הכסף מעביר אנשים על דעתם. המראות בשטח מזעזעים"

    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעילות משותפת של מפקחי היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ומתנדבי מג"ב בגליל התחתון, נתפסו בסוף השבוע "על חם" שני שודדי עתיקות, כשהם שוברים ומנתצים בעזרת דחפור אתר עתיקות המזוהה במחקר עם דברת המקראית.

    מספר ימים לפני המקרה, איתרו פקחי היחידה למניעת שוד פגיעה שבוצעה במקום, ומאז הוא נמצא תחת מעקב רציף. בסוף השבוע חזרו החשודים לאתר עם מחפרון והחלו לבצעו בו עבודה הרסנית בחיפוש אחר עתיקות. במהלך החיפוש, הם חשפו וניפצו חללים תת קרקעיים ועקרו ממקומן אבני בנייה מסותתות שהיו חלק משרידי יישוב בן 2,000 שנה. בשפכי ההרס ניתן היה למצוא שבר של ריחיים מבזלת בהן נהגו לטחון קמח בעת העתיקה וחרסים מהתקופה ההלניסטית.

    מפקחי היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ומתנדבי מג"ב בגליל תחתון, שהגיעו למקום תוך זמן קצר, תפסו שני חשודים תושבי הכפר דבוריה הסמוך. השניים – אחים בשנות ה-30 לחייהם, הובאו לתחנת משטרת טבריה, נחקרו ע"י חוקרי רשות העתיקות ומעצרם הוארך.

    אתמול בצהרים (שני) הם הובאו בפני שופט בית משפט השלום בטבריה ושוחררו בערבות. המחפרון שאתו בוצע הרס העתיקות נתפס, ובכוונת רשות העתיקות לבקש את חילוטו.

    לדברי ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות באזור הצפון, "החפירות הלא חוקיות הברוטליות באתרים הארכיאולוגיים גורמות להרס נורא של אתרי מורשת, וחקר ההיסטוריה של כולנו נפגע לתמיד. אתר העתיקות הזה, שסמוך לכפר דבוריה ממנו הגיעו השודדים, סופג פעם אחר פעם נסיונות לחפירות לא חוקיות בחיפוש אחר עתיקות. בצע הכסף מעביר אנשים על דעתם. המראות באתר הם מזעזעים ומחרידים את הלב, ולשמחתי הם נעצרו ונזק רב יותר נמנע. חשוב לדעת שחפירה באתר עתיקות הינה עבירה פלילית, שהעונש המירבי הקבוע בחוק בגינה הינו עד 5 שנות מאסר".

    אתר העתיקות המוכרז חורבת דבורה מזוהה במחקר עם דברת המקראית, ועם דברה הנזכרת ככפר יהודי במחוז ציפורי בתקופה הרומית. באתר נמצאו בעבר יסודות מבנים, בורות מים חצובים וקברים עתיקים.

    (צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות)



    0 תגובות