אייכלר חושף: כך הגן עלי עו"ד וינרוט ללא בקשת תמורה

    איתי גדסי No Comments on אייכלר חושף: כך הגן עלי עו"ד וינרוט ללא בקשת תמורה

    בדברי ההספד על עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, סיפר ח"כ ישראל אייכלר על הרגעים בהם היה זקוק להגנה משפטית בשל תביעת לשון הרע בגין פעילות העיתון אותו ערך וההיחלצות לעזרה של עו"ד וינרוט, ללא בקשת תמורה

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: Miriam Alster/FLASH90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פטירת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ספד לעו"ד וינרוט וסיפר על מקרה בו זכה לתמיכה משפטית ללא בקשת תמורה. "עם ישראל ושומרי תורת ישראל אבדו עמוד ענן שיצא לחצוץ במוחו הגדול ובלבו הרחב לסנגר ולהגן מפני המהרסים המבקשים לעקור את הכל", פתח אייכלר את דבריו.

    אייכלר סיפר: "לפני כשלושים שנה, עיתון "המחנה החרדי" יצא חוצץ נגד ההסתה האנטישמית בתקשורת ובזירה הפוליטית ונתבע על לשון הרע בסך 180 אלף ש"ח. רבי יעקב לקח על עצמו את הערעור לעליון בהתנדבות מלאה מתוך הכרה ערכית, ללא שקיבל פרוטה אחת. מאז יצא לי להכיר אישית דמות של יהודי תלמיד חכם גדול העומד תדיר לצד עולם התורה הנרדף. הוא היה אביר חופש הביטוי וחופש הדת והזכות ללמוד תורה, במדינת היהודים".

    לדבריו: "ר' יעקב ביטל עצמו בפני דעת תורה והיה מעריץ גדול של גדולי ישראל. הערכה עצומה הייתה לדעת תורה של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א. הוא למד בחברותא עם ראש ישיבת פונוביז' והקפיד מאוד על קביעת עיתים לתורה בכל עת. נודע כטיפה מן הים ממעשי החסד והצדקה שהיה פועל בכל הזדמנות ובכל מקרה של הצלת נפשות או טרגדיה אנושית או סתם יהודי נזקק באמת לעזרה כספית".

    עוד אמר אייכלר: "למרות היותו אחד המשפטנים המבריקים בישראל, סירב להתמנות לשופט בבית המשפט העליון, כדי שלא לתת חיזוק לבג"צ המבקש להציג דעת מיעוט, לכיסוי האג'נדה. זכורה קריאתו הבוכייה 'שמע ישראל' והדמעות שדיבר עליהן ביום הפגנת ה'חצי מיליון' נגד הבג"צ. קריאה שהדהדה מקצה הארץ ועד קצהו, והגיעה לסיומה המיוסר הלילה, תוך קידוש שם שמיים ברבים. היהדות הנאמנה הפסידה הלילה את אחד מטובי לוחמי החירות וזכויות האדם הדתי בהיכלי המשפט. הוא מי היה שותף בכל מערכות הדת וועדות הייעוץ אל מול ההגמוניה השלטת המצירה על כל צעד ושעל".

    "תנחומי למשפחתו היקרה שעמדה לצידו כל הימים. יהי זכרו ברוך לעד".



    0 תגובות