"תלמיד חכם ומשפטן": במערכת הפוליטית מספידים את ד"ר וינרוט

    איתי גדסי No Comments on "תלמיד חכם ומשפטן": במערכת הפוליטית מספידים את ד"ר וינרוט

    בבית החולים תל השומר הלך הלילה לעולמו עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל | וינרוט, פרקליטם של מדינאים, פרקליטים והצמרת הפוליטית, היה גם תלמיד חכם עצום וחברותא של ראש ישיבת פונוביז', הגאון הגדול ברוך דב פוברסקי שליט"א | מועד הלוויה טרם פורסם

    עו"ד יעקב וינרוט צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פטירתו של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט היכתה בהלם את המערכת הפוליטית והמשפטית שמבכה את לכתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר: "רעייתי שרה ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי. אנו מחבקים את ג׳יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך".

    שר הפנים אריה דרעי אמר: "ברוך דיין האמת: כואב ומתאבל על פטירת חברי היקר יעקב ויינרוט. תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל".

    שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "יעקב וינרוט הכיל עולם ומלואו. מסעו התחיל בעליית משפחתו מגרמניה מיד לאחר הקמת המדינה, והסתיים לאחר שהפך לאחד מאנשי המשפט המובילים והמוערכים במדינת ישראל. וינרוט מסמל את פאר הציונות בת ימינו. הוא היה אדם מורכב ומלא ניגודים. תלמיד ישיבה מבריק שהוסמך לרבנות על ידי גדולי הרבנים מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך. סניגור מהשורה הראשונה, שזכויות חשודים היו קדושות בעיניו. לצד עבודתו מסביב לשעון, השקיע את מרצו ויכולותיו בדוקטורט שלימים התקבל כחוק וסייע לשיפור מצבן של העגונות בישראל. ליבו הרחב ושכלו החריף זהרו בעולם המשפט הישראלי. וינרוט תמיד סימל את התפר בין חלקי החברה הישראלית. אדם שתבניות צרות היו ממנו והלאה. יהי זכרו ברוך".

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר: "עו"ד יעקב ויינרוט היה יחיד סגולה ומיוחד במינו. חכם, משכיל ובעל יכולת הבנה מופלאה בבני אדם. כיהודי דתי, ויינרוט תמיד ניסה לגשר בין שני העולמות. הוא ייחסר לעם ישראל ולי באופן אישי. יהיה זיכרו ברוך".

    המועמד לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש אמר: "הלך לעולמו מגדלור אישי ומשפטי. יעקב ויינרוט היה גאון משפטי, יירא שמיים, תלמיד חכם שהשכיל להיות גשר בין העולמות. וינרוט השאיר חלל שיהיה קשה למלאו. יהי זכרו ברוך".

    המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון אמר: "עם ישראל איבד תלמיד חכם, משפטן מבריק ואישיות יוצאת דופן ברגישותה ובעומק השקפתה. בחריפותו ובחכמתו וינרוט שימש מופת וסמל ליכולת לגשר בין פערים אידיאולוגים ומחלוקות בקרב הזרמים השונים בחברה הישראלית, בבחינת 'אוהב שלום ורודף שלום'. אני שולח תנחומים וחיבוק למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

    משרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות': "אנו מבכים את לכתו של מייסד המשרד הרב ד"ר עו"ד יעקב וינרוט. יעקב היה איש אשכולות, ידען בכל תחומי החיים. איש של תורה, פילוסופיה ומשפט ובעבורנו גם מורה דרך וחבר. יעקב היה איש של חסד וענווה שידע לשלב בין עולם המעשה לעולם הרוח בדרך מופלאה שאין שני לה. יעקב הותיר את רישומו הייחודי ופורץ הדרך בכל אשר פסע, במשפט ובחיים הציבוריים ולא פחות חשוב בחיי היומיום, במגע שלו עם כל סובביו. אנו בטוחים שמורשתו תהיה חקוקה בכל אדם ואדם אשר פגש אותו במהלך דרכו".



    0 תגובות