- רדיו קול חי - -

השר לוין: "ראינו היום את הפערים האדירים בין לבני לנתניהו"

שר התיירות ואיש אמונו של ראש הממשלה יריב לוין, התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. על הפרק: פתיחת מושב החורף, שלמות הקואליציה, חוק הגיוס, המלחמה בעזה, והתיירות שהתפתחה בצורה דרמטית בשנים האחרונות.

חוק הגיוס: בכדי להמשיך במושב הקודם זה תנאי ראשון, חוק הגיוס. עושה רושם שהחלטת המועצת נותנת פתח לזה. מעבר לעניין הזה כל השותפים לא מעוניינים ללכת לבחירות ואם ינהגו באחריות לא נגיע לבחירות.

נאום נתניהו ערכי לימוד התורה, התקשורת, בית המשפט: מי שהאזין לנאום ראש הממשלה מול ציפי לבני ראה את ההבדלים האדירים חוץ מיכולת הביטוי אלה העובדות. אין להם מה לומר. יואל חסון אמר שהוא מגיש הצעת חוק זה מה שהם צריכים לעשות אין להם סיבה.

הטרור מעזה: אנחנו לא נשלים עם המצב בעזה, אבל אני זוכר בזמנו התקפות עלינו מהאופוזיציה ושאלתי אותם אתם רוצים לצאת למבצע רחב היקף בעזה, כולם שתקו ולא ענו. המטרה כרגע זה להמנע מעימות צבאי. אבל אם התברר שהניסיונות הללו לא מביאים לשקט הרצוי ולא תהיה ברירה אנחנו נצא למערכה צבאית. עימות צבאי מעבר להשלכות בסיכון חיי אדם, יש לו גם משמעויות מדיניות וכלכליות.

חקירות ראש הממשלה: אני לפעמים חושב מה יקרה שיסתיימו החקירות, איך הוא התנהל. כמובן שדבר כזה משפיע כל כל בנאדם. רוב מוחלט של יומו מוקדש לענייני המדינה. כל הענינים מטופלים באופן מעורר התפעלות. יש כאן ראש ממשלה שכל כולו נתון לעניני המדינה עם הישגים אדירים.

מושב החורף: כמה נושאים לטיפולינו, החוק לחטיבה להתיישבות, דבר שהוא חיוני להמשך ההתיישבות. חלון הזמן שנוצר לנו יאפשר לנו להמשיך את המהלך. שינוי יסודי בבחירת השופטים. ייתכן ופסקת ההתגברות תעלה, אבל היא חייבת להיות רחבה ולא מצומצמת לנושא אחד.

משרד התיירות: האתר ברמת הגולן 'בית הכנסת' מתקופת המשנה יעניין המון תיירים כי הוא ייחודי מסוגו בעולם, הוא הוקם ושוחזר מהאבנים המקורויות שלו, דבר מדהים. אנחנו נהנים מפירות של עבודה מאוד קשה שעשינו כאן, לפני שנתיים היינו כאן עם מספר של 2,9 מיליון תיירים כמו ב2010 השנה אנחנו נסיים עם 4 מיליון תיירים למעלה מימליון תיירים נוספים. המשמעות ההסברתית והכלכלית היא עצומה.