ליצמן: "ליברמן רוצה להישאר שר הביטחון – ולכן הוא יתקן את החוק"

    יעקב גפן No Comments on ליצמן: "ליברמן רוצה להישאר שר הביטחון – ולכן הוא יתקן את החוק"

    "אין משא ומתן על חוק הגיוס" מצהיר ליצמן בלוחמניות בראיון נרחב ל'מהדורה המרכזית'. ליצמן טוען "גם בדגל ובש"ס לא היו הסכמות על החוק". על הפגישה עם אלי ישי "סיכמנו על תמיכה בתל אביב"

    צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. מדובר בראיון ראשון ונרחב, לאחר זמן רב בו לא התראיין סגן השר בעוד שסוגיות בוערות נמצאות על סדר היום, כדוגמת: סערת 'חוק הגיוס', הבחירות לעיריית ירושלים, חוק הגיור, הקדמת הבחירות הכל כרגע מונח על שולחנו והוא אמור לייצג את כלל הסוגיות מול 'מועצת גדולי התורה' אשר מקבלים את ההחלטות בעניין.

    הראיון נפתח על 'חוק הגיוס' והחלטת מרנן ורבנן חברי 'מועצת גדולי התורה' כי 'אגודת ישראל' לא תתמוך בחוק, אך החוק המוצע יהיה, שיאפשר לכל אדם שחשקה נפשו לשבת ללמוד תורה, לשבת וללמוד כחפצו ללא שום מגבלה או הפרעה.

    חוק הגיוס: "גדולי התורה הצהירו שאם יהיה פגיעה באחד מלומדי התורה לא נתמוך בחוק. גם דגל ושס לא הגיעו להסכם על החוק, הייתה היום ישיבת סיעה, ואנחנו נתחיל לעסוק בחוק. אני לא מנהל על זה מו"מ".

    מועד הבחירות: "אני מעריך שגם ליברמן רוצה להישאר שר ביטחון והוא יתקן את החוק. ולכן הבחירות יכולים להיות עוד שנה".

    .

    היחסים עם 'דגל התורה': "מי שעשה מחלוקת זה דגל התורה, זו בושה. מישהו אמר שהרב שך הורה לעשות מחלוקת, להגיד על הרב שך שהוא בעל מחלוקת זה חוצפה, זה בושה. הרב שך וה'פני מנחם' הגיעו להסכמה על 60 40 בתוך הסיעה, מה השתנה עכשיו? יש מחלוקת ברחובות, אני רואה מה שקורה עם המודעות, אחד תולש לשני".

    התמיכה ביוסי דייטש: מימרן לרב ליצמן: זו פעם ראשונה שאתה תומך במועמד חרדי. מה קרה?
    הרב ליצמן: "זה שאלה לא נכונה, כי בדגל התורה תמכו בבחירות הקודמות ב'מודרני', אני הצבעתי לרב אפשטיין. אין הוכחה שחסידי גור תמכו בברקת. הרב הצביעו לאפשטיין שהיה אז החרדי היחיד. אותי תקפו לפני עשר שנים, אז עכשיו לי אסור לתקוף אותם? תרשום: יוסי דייטש ילך עד הסוף, וינצח".

    היחסים עם ש"ס: "אחרי הבחירות הכל יסתדר. גם עכשיו נפגשתי עם הרב דרעי בבית שמש וכיבדנו אחד את השני. הפגישה שלי עם אלי ישי הייתה כדי לעשות שלום. כבר לפני חודש סיכמתי עם אלי ישי על תמיכה בתל אביב".



    0 תגובות