נאום נתניהו: "המדינה לא גנובה, המדינה שלנו מגניבה"

    איתי גדסי No Comments on נאום נתניהו: "המדינה לא גנובה, המדינה שלנו מגניבה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתיחת מושב החורף של הכנסת והתייחס להישגי המדינה בעשור האחרון ולאמירות משמאל כלפי מדיניותה של הממשלה: "טענתם שאנחנו בבידוד מדיני, שהכלכלה מתכווצת, שאי השוויון גדל, שאבו מאזן אביר השלום – הכל הלך. גם המנדטים הלכו" • וגם: "העם שלנו, שאוהב את המדינה ויודע את האמת עליה, לא יפקיד בידכם, חמוצי המדינה, את הנהגת המדינה"

    נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתח מושב החורף של הכנסת והתייחס לטענות השמאל, להישגי המדינה בעשור האחרון ולחוק הגיוס, עליו אמר: "נעביר את חוק הגיוס מתוך הכרה בחשיבות לימוד תורה".

    "אנחנו פותחים את מושב החורף של הכנסת במשכן הכנסת ואני רוצה לספר לכם על שני בתי כנסת מיוחדים שביקרתי בהם לאחרונה. הם ריגשו אותי עד עמקי ליבי והם המחישו לי את המשמעות האדירה של תקומת עמנו. בית הכנסת הראשון הוא קורל בבירת ליטא. הגעתי לשם במסגרת ברית המדינות הבלטיות. זו היתה סגירת מעגל עבורי, משפחתי באה מליטא. למעלה מ-200,000 יהודי וילנא הושמדו בשואה. מתוך 100 בתי הכנסת שהיו במקום, רק בית הכנסת קורל שרד. כשעמדתי שם עם רעייתי, הקירות הדוממים זעקו וחשבתי על רבבות אחינו ואחיותינו שהושלכו לבורות המוות לא רחוק משם. חשבתי על סבי נתן מלינקובסקי נתניהו שכתלמיד ישיבה הוכה קשות על ידי בריונים אנטישמים לא רחוק משם.

    בית הכנסת השני שריגש אותי עד דמעות, הוא עין קשתות ברמת הגולן. לפני שבוע חנכנו אותו לאחר שחזור. רעידת אדמה במאה השביעית החריבה אותו. הארכיאולוגים החזירו אבן אבן למקומה המקורי. קירות בית הכנסת שוב עומדים זקופים בדיוק כפי שהיו. אבל הקירות הללו אינן זועקים. הם שרים. בעיני רוחי יכולתי לשמוע את בני עמי מתפללים ולומדים תורה. הלוואי שהיו רואים הם אותנו. צאצאיהם בונים את הארץ כולה. איזו דרך בלתי נתפסת עשינו.

    זהו החזון שמנחם אותי כל חיי. חברי הכנסת, אנחנו נמצאים בתחילת העשור השמיני של מדינת ישראל. ראו מה השגנו בעשור שהסתיים זה עתה תחת הממשלות שלנו. במדינות אחרות היה עשור אבוד מבחינות רבות. אצלנו היתה פריחה, יציבות, ביטחון, שגשוג, בניה ופריחה מדינית.

    אתגרים היו ויהיו. אבל אני אומר בביטחון כל אחת מהמדינות המפותחות היתה מתברכת בהישגים שעשינו. שינינו את פני הדרום והצפון הקמנו יישובים ושכונות. מנופים מתרוממים מעלה בשדרות ובדימונה, בנהריה ובמעלות תרשיחא. חוללנו מהפכה בתחבורה. כלכלת ישראל פורחת והתל"ג עלה לשיא של כל הזמנים. הורדנו את האבטלה לשפל היסטורי. בלמנו את עליית מחירי הדירות, יש עוד עבודה בתחום אבל זהו הישג של שר האוצר בשיתוף פעולה אתנו.

    "שיתוף פעולה היסטורי"

    את ההישגים הבאנו לא תוך ויתור על הביטחון אלא תוך הגנה. הנשיא טראמפ הביא את שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב ואת התמיכה המדינית של ארה"ב בישראל באו"ם לשיאים חדשים. מעולם לא היה לנו שיתוף פעולה כזה עם ארה"ב.

    אנחנו מצויים בעין הסערה. המזרח התיכון סוער וגועש סביבנו. בניווט אחראי ובוטח לא נתנו לסערה לטלטל אותנו. אני מבקש להודות לכל אלה שעבדו יחד אתי בכנסת בממשלה ובגופי הביטחון. אני מבקש להודות לכולם שפעלו וסייעו להציג תוצאה חשובה זו.

    אינני מוריד את העין לרגע מלוח המטרות. המטרה החשובה ביותר היא למנוע את התוקפנות של איראן ששמה לה למטרה להשמיד את ישראל. עמדתי לבדי מול כל המעצמות והתרעתי שאיראן תשתמש בכספי הסכם הגרעין להקמת נקודות טרור נוספים. שירותי הביון שלנו חשפו את פעולות איראן באירופה ובמקומות אחרים. הנחישות שלנו להתמודד עם תוקפנותה של איראן מגובה במעשים. אנחנו פועלים נגדם בסוריה, גם בימים אלה ממש. הנשיא טראמפ פועל כלכלית נגד המשטר הזה ברחבי העולם. זו הזדמנות להודות שוב לנשיא טראמפ על הסנקציות והפעילות נגד איראן.

    "פועלים נגד איראן גם בימים אלה"

    מהעז הזה, יוצא מתוק. בגלל האיום האיראני המשותף ובגלל ההערכה העצומה כלפינו, ישראל ומדינות ערביות רבות קרובות היום כפי שלא היו מעולם ואייני מתכוון לפגישותיי החשובות עם שותפותינו ירדן ומצרים. אני מאמין שבקרוב שיתופי הפעולה יתרחבו עוד יותר לא רק בהסתר אלא בהדרגה, גם בגלוי. בד בבד אנחנו יכולים לחדש את המו"מ לשלום עם הרשות הפלסטינית. השלום הוא משאת נפשינו. כמי שהיה במלחמות וכמי ששכל אח וחברים לנשק רבים שנפלו בשדות הקרב, אני יודע עד כמה המלחמה היא דבר רע וכואב. ואני עושה הכל כדי למנוע מלחמות מיותרות.  אם נידרש לפעול מול אויבנו הם ירגישו היטב את נחת זרועינו. אני מבקש להדגיש – המכשול לשלום הוא לא אצלנו אלא אצל הפלסטינים. כשאבו מאזן רואה ברוצחי יהודים – שאהידים גיבורים, כשהוא דבק בסירובו להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אין עדיין לצערי בסיס לשלום אמת, שלום לדורות. עד עכשיו לא שמעתי מאבו מאזן גינוי לרצח האכזרי והמזעזע בברקן של קין יחזקאל וזיו חג'בי הנפלאים זכרונם לברכה. לא רק שאין גינוי אלא ההיפך.

    אבו מאזן שמדבר על שלום ודו קיום מאמץ חוקים לפיהם מי שמוכר קרקע ליהודים – מוצא להורג ומי שרוצח יהודים – מתוגמל. המכשול לשלום לא אצלנו, הוא אצלם.

    קיבלנו הוכחה עכשיו שלא כולם בבית מכירים באמת הפשוטה הזו אבל היום רוב אזרחי ישראל מכירים את האמת אחרי שהיא טושטשה והוסתרה במשך שנים. שלום אמיתי אפשר לבנות רק על יסודות של אמת. כאן שוב אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על ההחלטות האמיצות להכיר בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות ארה"ב אליה.

    יש עוד סיבה שבגללה העשור הזה הוא עשור מופלא. במידה רבה מחקנו בו את החלוקה בין ישראל הראשונה לישראל השניה. אנו פועלים במרץ לבטל את הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית כאחת. עיירות הפיתוח והשכונות מצמיחות אנשי חינוך ואקדמיה, יוצרים, אמנים, טייסים. גדלים בהם אנשים אופטימיים.

    אני זוכר שהיה מסדרון צר של קדמה ותשתיות בין גדרה לחדרה כל זה השתנה מהקצה לקצה. כתוצאה מכל זה עולים בישראל כוחות חדשים שהיו מודרים מתחומי עשיה רבים.

    "מיעוט נרגן – אבדן השמאלקטיה"

    למרות כל זאת, יש מיעוט קטן ונרגן שבעזות מצח משמיע אמירה מקוממת שאין כדוגמתה. גנבו לנו את המדינה הם אומרים, גנבנו לנו את המדינה. אני רוצה לומר לכם דבר אחד ואני מבקש שתקשיבו לי היטב. המדינה שלנו לא גנובה המדינה שלנו מגניבה. כדאי שתתרגלו לזה. כי זאת ישראל החדשה ישראל שבה לכולם יש הזדמנות שווה. 89 אחוז מעידים שהם מרוצים או מרוצים מאד מחייהם. עוד מעט נשמע את ראשת האופוזיציה ויהיה מעניין לגלות אם היא שייכת ל-89 אחוז או ל-11 אחוז. אל תהיו במתח כי אם יש דבר שהאופוזיציה יודעת לעשות הוא לא לפרגן. כשאני שומע אתכם אני מבין עד כמה אתם מנותקים מהעם.

    במקום להודות אתם באים כל הזמן בטענות שונות ומשונות. אני מבין את המצוקה שלכם כי מה נשאר לכם הרי כל הטענות שלכם הופרכו הכל הלך. טענתם שיש בידוד מדיני – הלך. טענתם שהכלכלה מתכווצת – הלך. טענתם שאי השוויון גדל – הלך. טענתם שאבו מאזן הוא אביר השלום – הלך. גם המנדטים הלכו, לא משנה. אז מה נשאר לכם? טענות הסרק על הפגיעה בדמוקרטיה קשקוש. ישראל היא מדינה דמוקרטית. מערכת המשפט לא נפגעת. בכל דמוקרטיה מתווכחים על האיזון בין הרשויות ובתוך הרשויות כפי שראינו לאחרונה בדמוקרטיה הקטנה שנקראת ארה"ב. רק בדיקטטורה לא מתווכחים. הטענות שלכם על פגיעה בדמוקרטיה ריקות מתוכן. מה שמעניין אתכם זה אבדן השמאלקרטיה. הברנז'ה רגילה לשלוט ללא מצרים. זה לא מפריע לה להתלונן על הסכנה האורבת לחופש הביטוי בתקשורת הישראלית כאילו היינו צפון קוריאה.

    לפני כמה שבועות ניגש אלי עיתונאי ואמר לי "ראש הממשלה אני רוצה להגיד לך תודה אני ממש מעריץ את הדרך בה אתה מנהל את המדינה ומעריך את הקשרים שיצרת עם מנהיגי העולם כדי לשמור על הביטחון שלה", זה לא היה ריקלין. שאלתי את העיתונאי הבכיר: "אם אתה אומר כך, אז למה אתה לא אומר מילה טובה מעלה הבמה התקשורתית שלך?" הוא מילא פיו מים. שאלתי שוב "למה אתה משמיץ עכשיו?" הוא שתק. כי הוא יודע שאם רק יעז לומר מילה טובה עלי או על משפחתי הוא יחטוף מיד כתבות מצליפות ממשטרת המחשבות בתקשורת.

    אל תבלבלו לנו את המח על הסכנה בחופש הביטוי לתקשורת כי מי שמגביל את חופש הביטוי לתקשורת זו התקשורת עצמה. הייתי צריך ללכת לאו"ם להגן על ההשמצות נגדנו שנולדו כאן. השוויון האישי כאן קיים וימשיך להתקיים והוא מעוגן בחוקי יסוד. אין ולא תהיה שום אפליה נגד אדם כלשהו. לא בבית המשפט, לא בבחירות לכנסת ולא בשום מקום.

    לישראל שמורה הזכות להגדרה עצמית כמדינה יהודית תוך עידוד העליה וההתיישבות.

    "חמוצי המדינה"

    אני קורא לחברי האופוזיציה הציוניים להתעשת ולהפסיק את משא ההתקפות המוגזמות נגד חוק הלאום שמוציאות את דיבתה של ישראל בעולם. זכותכם לבקר. ביקורת עניינית היא דבר הכרחי אבל אתם נתפסים להגזמות מוזרות שאין להם קשר למציאות כאילו אנחנו בדרך למדינת אפרטהייד חשוכה. כיוון שיש פה חופש מלא, שום דבר לא יקרה לכם חוץ מדבר אחד. העם שלנו, שאוהב את המדינה ויודע את האמת עליה הוא לא יפקיד בידכם, חמוצי המדינה, את הנהגת המדינה.

    במושב הזה של הכנסת נוסיף לפעול לטובת כלל אזרחי ישראל אני מקווה שנעביר בקרוב את חוק הגיוס מתוך הכרה בחשיבות של ערך לימוד תורה ומתוך הכרה עליונה בערך של אחדות העם. אתגרים רבים לפנינו וגם הזדמנויות רבות ונמשיך להעלות את מדינת ישראל לפסגות רבות. בסוכות האחרון, אירחנו שלושה חיילים בודדים במעון ראש הממשלה".



    0 תגובות