- רדיו קול חי - -

טקס מינוי הדיינים: "תפקידכם לדון דין אמת"

מוקדם יותר היום (שני) התקיים בבית נשיא המדינה רובי ריבלין, טקס מינוי דיינים. בטקס השתתפו הרבנים הראשיים לישראל מרנן הראשון לציון הגר"י יוסף ונשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו, לצד נשיא המדינה רובי ריבלין ויו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ.

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגר"ד לאו אמר: "על הדיינים מוטל לשפוט משפט צדק ויחד עם זאת לחשוב כל אחד כאילו היה בן שלכם, כל זאת כמובן רק על פי ההלכה המסורה מדור לדור. יותר מפעם חשתי שאני יושב בבית הדין ומסייע לאנשים להציל את עצמם מעצמם. אנשים לעיתים פוגעים באנשים היקרים להם מכל ותפקיד הדיין לראות מעבר ולסייע להם לצאת מבית הדין כשקיבלו את הדבר הנכון והטוב עבורם. זו המחויבות שלנו".

לסיום אמר הרב הראשי "אני מקווה שכל מלאכת השיבוצים תסתיים במהרה, כל יום של עיכוב הוא עינוי דין".

מרן הראשון לציון הגר"י יוסף אמר לדיינים "אתם הדיינים יש לכם חלק במעשה בראשית. צריך להוסיף עוד תקנים חדשים ולהוסיף עוד דיינים. אתם הדיינים יש לכם חלק במעשה בראשית, אסור למשוך את הדין, המשיכה היא עינוי דין, כשבאה אצלם אשה עגונה, יחשבו שזו אחותם, ושיהיה לכם האומץ לחתוך. לא למשוך דברים. המשיכה היא עינוי דין, דבר גרוע מאוד. כשאכפת לנו ואנחנו מתאמצים, אנחנו רואים שכוחא דהיתירא עדיף. תפקיד שלכם הוא לדון דין אמת ולראות איך לא לעכב את הדיון ולא לגרום לעינוי הדין, תסתכלו על מי שבא אליכם כאילו הוא בן משפחה שלכם".

עוד אמר מרן הגר"י יוסף: "בהזדמנות הזאת אני רוצה לבקש משר האוצר ומשר התשתיות – זה הזמן להגדיל את מצבת הדיינים, מערכת בתי המשפט גדלה במאות אחוזים ואת בתי הדין לא הגדילו, יש להשוות את התנאים. הציבור גדל, הבעיות גדלו צריכים עוד ועוד תקנים, רק לאחר מאמצים שביקשתי משר האוצר, אמר הרב, הוא הגדיל ב7 דיינים ועדין נדרש להגדיל בעוד עשרות תקנים ומפה אני קורא לשר האוצר להגדיל את הדיינים בעוד עשרות תקנים כפי שנדרש".