סיפוח בשטח: 25 יישובים ביו"ש אושרו

    איתי גדסי No Comments on סיפוח בשטח: 25 יישובים ביו"ש אושרו

    ועדת הפנים אישרה הסדרת עשרים וחמישה יישובים ביהודה ושומרון | האישור טעון החלטת ממשלה

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (שני) עשרים וחמישה ישובים שיעלו שלב ויגיעו להחלטת ממשלה על מנת להסדיר את מעמדם החוקי.

    ראש המועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמר בירך ואמר: "אנחנו מברכים את יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש, על קיום דיון נוסף שמקדם את הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ובשומרון. התיישבות זו קמה בהעדר אישורי בנייה מסודרים בתוך יישובים קיימים ובפועל מהווה מעשה ציוני וחלוצי של משפחות צעירות שקיבלו על עצמם להתיישב בחבל ארץ זה".

    עוד הוסיף אמר: "לצערי הדיון התקיים במועד הצמוד לבחירות בראשויות המקומיות וראשי ראשויות לא יכלו לקחת חלק במפגש חשוב זה . אני סברתי שיש דברים שהם מעל הבחירות וזהו עיסוק מתמיד בהיקש בהסדרת התיישבות יהודית בגוש עציון".

    מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני שהשתתף בדיון אמר: "מאחורי כל הדיונים והוועדות עומדות משפחות שסובלות. מאחורי כל הדיונים האלה יושבים אלפי משפחות ובתים שנוצרות להם בעיות אישיות קשות מזה שהן לא יכולות להרחיב את הבית או למכור את הבית. צריך לזרז את התהליכים האלה, מכיוון שדווקא אי הסדרה תגרום לעבריינות גדולה יותר. ניתן להסדיר מיידית אלפי מבנים ולמנוע סבל של תושבים".

    ירון רוזנטל המתמודד לתפקיד ראש מועצת גוש עציון הגיב להחלטה ואמר: "גוש עציון הוא חלק בלתי נפרד מהמעשה הציוני כבר משנת 1926. בגוש עציון הילכו אבותינו בדרכם לירושלים וראוי ונכון שבגוש עציון נמשיך לבנות. אני מברך את ועדת הפנים והעומד בראשה ח"כ יואב קיש. טוב תעשה הממשלה שתאשר את היישובים וביחד איתה נפתח אותם, נבנה בהם, נקלוט תושבים חדשים ונפריח את גוש עציון כפי שראוי לעשות".



    0 תגובות