היום: מושב החורף של הכנסת נפתח • על הפרק: חוקי הגיוס והגיור

    איתי גדסי No Comments on היום: מושב החורף של הכנסת נפתח • על הפרק: חוקי הגיוס והגיור

    כשברקע דיבורי בחירות, מושב החורף שלך הכנסת יפתח היום: במושב החורף נדע האם יעבור חוק הגיוס, או תחלוף הממשלה הזו ומדינת ישראל תלך לבחירות | וגם, חוק הגיור ורמזיו של נתניהו

    נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) ייפתח מושב החורף של הכנסת. בפתח המושב ינאמו נשיא המדינה רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני.

    במושב החורף הקרוב צפויים לידון חוקי הגיוס והגיור. בנוגע לחוק הגיוס, מסתמנת פשרה והסכמה מהצד החרדי, כאשר אתמול הורו חברי מועצת התורה של 'אגודת ישראל' לקיים שיח מול הממשלה על מנת לאפשר לבחורי הישיבות להמשיך להתמיד ולעמול בתורה באהלה של תורה ללא שום הפרעה וסכנת גיוס.

    שר הביטחון אביגדור ליברמן נשמע בימים האחרונים פחות ניצי ובמספר ריאיונות אמר כי לצד רצונו להעביר את חוק הגיוס כפי שהוא, הבחירות לא נכונות לשעה זו והנכון הוא למנוע אותן.

    באשר לחוק הגיור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא בשבוע שעבר בעניין ובכך העלה את הנושא מחדש. חוק הגיור שהוצע על ידי ועדת הגיור בראשותו של השר לשעבר משה ניסים נדחה בשתי ידיים על ידי גדולי התורה והרבנים הראשיים לישראל וסיכוייו לעבור לא קיימים. בעבר התבטאו בש"ס על כוונת שר הפנים אריה דרעי לעמול על חוק משלו מתוקף סמכותו כשר פנים. אתמול אמר ח"כ דוד ביטן בריאיון ל"קול חי": "אף אחד לא מונע משר הפנים להגיש הצעת חוק גיור", אם כי הוסיף ביטן, "הפתרון לא יהיה בשנים הקרובות בשל המורכבות הרבה".



    0 תגובות