הסוף לעוקץ החוקי: חברות האשראי יחוייבו לבטל עסקאות שקר

    יעקב גפן No Comments on הסוף לעוקץ החוקי: חברות האשראי יחוייבו לבטל עסקאות שקר

    אם עד היום חברות האשראי סירבו לבטל את החיובים על עסקאות נוכלות, שבדרך כלל מתרחשות דרך שיחות טלפוניות ושכנוע הלקוח לאשר עסקאות שאינם הוגנות, מהיום חברות האשראי חייבות לקבל את דרישת הלקוח

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכח בידי הצרכן: בדרך אלו קבוצות הקשישים והממיעוטים שנופלים כקורבנות לתרגילי שיווק שקריים, הבעייה היא שהצרכן מבקש מחברות האשראי לבטל את העסקה והם סירבו לבטל. מהיום לא! הצעת החוק שאושרה היום (ראשון) תגרום לחברות כרטיסי האשראי לבטל חיובים כנגד חברות מפרות עברה בועדת השרים לחקיקה.

    התיקון רלוונטי בעיקר כנגד חברות המכר מרחוק (טלמרקטינג) המנצלות צרכנים רבים, ביניהם קשישים, וממשיכות בגביית הכספים באמצעות מערכת הסליקה של חברות כרטיסי האשראי, תוך התעלמות מדרישות הצרכנים לבטל עסקות ולהפסיק חיובים.

    ח"כ איציק שמולי, יוזם החוק: "אנחנו יוצאים למלחמה מול עושקי הקשישים ומי שיפגע בהם ישלם מחיר כבד מאוד. החוק יאפשר לעצור מיידית את גביית התשלומים במרמה מהקשישים וינתק גם את בלון החמצן הכלכלי לאותם הרמאים. מגיעה תודה גדולה מאוד לשר אלי כהן על תמיכתו האקטיבית בקידום החוק מתוך הממשלה".

    שרת המשפטים איילת שקד בירכה על אישור החוק: "חובותינו להילחם נגד רמאים שתופסים את הקשישים כטרף קל במטרה לסחוט מהם כספים באופן לא מוצדק. לא מדובר בחברות עסקיות אלא בגנבים. זאת מטרת הצעת החוק ואין מי שחולק על החשיבות של הדבר. אני מודה לשר הכלכלה אלי כהן ולח"כ איציק שמולי על קידום הצעת החוק. במקביל לקידום הצעת החוק פניתי לפרקליט המדינה על מנת שיאכף החוק במישור הפלילי".

    שר הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תמכו בתיקון לחוק כרטיסי חיוב, שיזם ח"כ איציק שמולי. על פי הצעת החוק חברות כרטיסי האשראי יפסיו את סליקת החברות שימצאו מפרות את חוק הגנת הצרכן בדבר הפעלת השפעה בלתי הוגנת והטעיה על פי הודעה שתיתן הרשות.  בשל החשיבות של הצעת החוק חברו השר, הרשות וח"כ שמולי במטרה לקדם את הצעת החוק בתאום עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים.

    עיקר תיקון החקיקה: הצעת החוק שעברה כאמור הצהריים את ועדת השרים לענייני חקיקה, נועדה להגביר את ההגנה על האוכלוסיות החלשות מפני עסקים הנוקטים בפרקטיקות אלו. המטרה המיידית של החוק היא להביא את חברות כרטיסי האשראי לבטל לצמיתות תשלומים עתידיים ואף להשיב ללקוח כספים בגין חיובים קודמים במקרים בהם מצאה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כי העוסק הטעה או הפעיל השפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים.

    הפסקת החיוב על ידי חברות האשראי תהיה מידית לאחר הודעת הרשות להגנת הצרכן. במידה והלקוח חויב בגין העסקה, חברת האשראי תחזיר תוך עשרה ימי עסקים מיום הודעת הרשות את סכום החיוב שבוצע. יובהר כי מרגע הודעת הרשות, חברת כרטיסי האשראי לא תוכל לחייב בגין העסקאות של העוסק לגביו  נמסרה הודעה מהרשות להגנת הצרכן, כל עוד הודעת הרשות עומדת בתוקפה.

    עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "גם לאחר חקירה של הרשות שמצאה כי חברה מסוימת מפרה את החוק ומנצלת צרכנים ואותה חברה הפסיקה את פעילותה המסחרית, עדיין נמשכה הגבייה באמצעות כרטיסי האשראי. וזה היה החמצן שלה. זוהי פרקטיקה פסולה שגרמה לצרכנים עוול של ממש והצעת החוק באה למלא חלל זה.

    עצירת הגבייה כמוה כסגירת מקור החמצן העסקי של חברה, הדבר יסייע באופן מידי לצרכנים. נפעל ככל שיידרש על מנת שחברות המנצלות את הצרכנים ישלמו על מעשיהם, ייעלמו ולא ישובו. אני מברך את ח"כ שמולי על יוזמתו ושמח על תמיכתו הנלהבת של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן".

     



    0 תגובות