- רדיו קול חי - -

ביחד, לחוד • בעד ונגד: הפיצולים במפלגות החרדיות בזירה המקומית

בעוד הדיבורים על דיל ארצי בין דגל התורה וש"ס הגיעו לכדי תמיכה אחידה במשה ליאון בירושלים וביצחק פינדרוס באלעד, במקומות אחרים בארץ המצב שונה.

בחיפה, דגל התורה רצה בנפרד מש"ס, כשעילת המחלוקת היא התמיכה של דגל התורה בעינת קליש לראשות העיר, בעוד בש"ס מעדיפים לתמוך ביונה יהב. אך בש"ס אומרים כי לא זו הסיבה העיקרית, אלא דווקא חלוקת התפקידים, בכיר בחיפה אומר "נתנו לנו את המקום השלישי והרביעי בקנדציה הקודמת בעוד הם מנהלים את הכל ולקחו את כל התפקידים. אנחנו דרשנו שוויוניות ולא קיבלנו למרות שאנחנו מביאים את רוב הקולות לרשימה המאוחדת. לכן אנחנו רצים עצמאית, לאחר שהם לא הסכימו לחלוקה שוויונית".

גם בתל אביב, יהדות התורה וש"ס רצים בנפרד. אם כי במקרה הזה לא מדובר בדגל התורה וש"ס, אלא באגו"י. סגן ראש העיר לשעבר ויו"ר ש"ס נתן אלנתן הסביר בעבר ל"אתר קול חי" כי "מספרית, ש"ס, היא הרוב הדתי במפלגה, ולכן אין הצדקה לרוץ יחד ולקבל מספר נמוך של מנדטים. כשרצים לבד כל אחד ממצה את מאגר הקולות שלו בצורה יותר טובה. לכן אנחנו רצים לבד ובע"ה נקבל שני מנדטים לפחות", אמר אלנתן.

ברכסים ובקרית יערים אין בחירות בכלל. ברכסים היו דיונים קדחתניים עד לכדי פיצוץ והטלת וטו על דן כהן לקדנציה נוספת, וממש ברגע האחרון, שעה לפני הגשת הרשימות הגיעו הצדדים להבנות עד כדי ריצה משותפת במפלגה אחת, ללא בחירות כלל. ולכן ברכסים לא יתקיימו בחירות.

בקרית יערים – טלזסטון, התקוטטו נציגי דגל בשאלת ראשות המועצה והגיעו להסכמות על רוטציה בראשות המועצה, וגם שם הגיעו להבנות על רשימה אחת מאוחדת בין דגל התורה וש"ס וכתוצאה מכך אין בחירות ביישוב.