בנט: "שברנו את קרטל האוניברסיטאות"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "שברנו את קרטל האוניברסיטאות"

    השר בנט התייחס בישיבת הממשלה לפתיחת שנת הלימודים האקדמית: "לאחר עשרות שנים שבהן שלט הקרטל האוניברסיטאי באקדמיה – שברנו את קרטל האוניברסיטאות"

    בנט צילום: ראובן כהן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט, התייחס כעת בישיבת הממשלה לפתיחת שנת הלימודים האקדמית שחלה היום (ראשון). השר הציג בפני ראש הממשלה והשרים את המהלכים המשמעותיים שקידם בתחום ההשכלה הגבוהה בשנים האחרונות, בעיקרם שבירת קרטל האוניברסיטאות ע"י חקיקת חוק מל"ג יו"ש, הקמת פקולטה לרפואה באריאל, מתן אישור למרכז הבינתחומי להעניק תארי דוקטורט בדרך להפיכתו לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל ועוד.

    בנוסף, התייחס השר בנט למהפך בלימודי ההנדסה וההיי-טק כאשר התוכנית שהוביל במל"ג הביאה לראשונה לשיא במספר הסטודנטים הלומדים את מקצועות ההנדסה וההיי-טק על פני מקצועות אחרים. לצד זאת, הוצגה התכנית שמוביל השר בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים הארצית לתמיכה בסטודנטים בפריפריה, במסגרתה יושקעו רבע מיליארד ש"ח בהקמת מעונות חדשים, מתן תמריצים לאוכלוסיות שונות בדגש על בעלי מוגבלויות, גיבוש תכנית חומש ייעודית לאיזורי פריפריה ועוד.

    בפתח דבריו אמר בנט: "הבוקר יבואו כ-300,000 סטודנטים בשערי האקדמיה, במכללות ובאוניברסיטאות. אני רוצה לאחל לכל אחת ואחד הצלחה רבה בתקופה שהיא מרתקת וקסומה. כפי שאמר ראש הממשלה, עכשיו זה הזמן לתפוס את העתיד. אנחנו עושים פעולות משמעותיות שיכינו את הסטודנטים לעתיד. בזכות פעולות שקידמנו, הגענו לשיא במספר כסטודנטים במקצועות ההנדסה וההייטק והורדנו בצורה דרמטית את מספר הסטודנטים למשפטים ומנהל עסקים".

    "בשלוש השנים האחרונות הובלנו מהלכים משמעותיים ביותר בעולם ההשכלה הגבוהה. לאחר עשרות שנים שבהן שלט הקרטל האוניברסיטאי באקדמיה, אפשר לומר היום בבירור: שברנו את קרטל האוניברסיטאות. אל מול נסיונות בלימה בלתי הוגנים, אישרנו למרכז הבינתחומי בהרצליה להעניק תארי דוקטורט, בדרך להפיכתו לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. לאחר שנות דור, ביטלנו בחקיקה את מל״ג יו"ש והפסקנו את ההתייחסות המפלה כלפי מוסדות ביהודה ושומרון. אל מול כוחות פוליטיים גדולים אישרנו את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".

    "למרות מתקפות, גינויים ותחזיות קודרות – לא התקפלנו. אמרנו, וביצענו. כך שברנו את הקרטל. משך שנים מילואימניקים ששומרים על כולנו נאלצו לתמרן בין הגנה על המדינה לבין הצלחה בלימודים. היום לראשונה מילואימניקים מקבלים 2 נקודות זכות על שירות מילואים ונשות מילואימניקים מקבלות שורה של הטבות והקלות. כך עשינו וכך נמשיך לעשות. אני מכאן רוצה לאחל הצלחה לסטודנטים. אני גאה בכם מאוד".



    0 תגובות