סכנת האופניים החשמליים • מהפיכה בתיאוריה: גיל הנבחנים ירד ל-15.5

    איתי גדסי 1 Comment on סכנת האופניים החשמליים • מהפיכה בתיאוריה: גיל הנבחנים ירד ל-15.5

    בניסיון לבלום את תאונות האופניים החשמליים, שר התחבורה מוריד את גיל נבחני התיאוריה, על מנת להקנות ידע לצעירים בנהיגה על הכביש

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במקביל לתוכנית להסדרת תחום האופניים החשמליים שהממשלה צפויה לאשר מחר (יום ראשון), שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ הנחה להוריד את גיל הנבחנים במבחן התיאוריה ל-15.5, במקום 16 ו-3 חודשים כיום. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.

    מחר צפויה הממשלה לאשר הצעת החלטה המאמצת את עיקרי התכנית הלאומית של משרד התחבורה, להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך.

    ההצעה כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. על פי ההצעה, החל מ-1.1.2019 תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.

    עוד קובעת ההצעה תיקוני תקנות הנוגעות לחובת חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של הקנסות, החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים, הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק והקמת צוות בינמשרדי לרישום אופניים חשמליים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ניראות הרוכבים חשובה מאד ולכן יש להוסיף לחוק תאורה קדמית ואחורית ביום ובלילה.