שירו של אבא: נח \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: נח \\ יואב דיליאון

    בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל. השבוע פרשת 'נח' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

    צילום: משה ביטון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שאל אבא, מי גדול ממי? האם התמים עולה בערכו על הגדול או אולי אדם ורב "גדול " עולה על "תמים"? ועונה אבא איך אדם ינהג כשהוא בא לבצוע את הלחם בברכת המוציא כשיש לפניו 2 כיכרות לחם אחת גדולה אבל אינה שלמה שכבר פרסו ממנה פרוסה ואחת קטנה אבל שלמה. על איזו כיכר בוצע האיש ומברך? האם יעלה בדעתו לברך המוציא על הכיכר הפרוסה בגלל שהיא גדולה? אין ספק שלפי ההלכה מסביר אבא יברך כמובן על הכיכר השלמה אף על פי שהיא קטנה ומכאן שה"תמים" עדיף על ה "גדול".

    "וימות תרח בחרן" אומר אבא שהפרשה מסתיימת במותו של תרח אבי אברהם ובולטת כאן המגמה לחתום את פרשת נח בסיום תקופה כדי להתחיל את הפרשה הבאה בתקופה חדשה ואכן בתולדות נח מסתיימת תקופת האלילות ובתולדות אברהם מתחילה תקופת האמונה ביחידות ה' בעולם. זה, אומר אבא, כרגיל מרומז בתורה. תרח מתחיל באות ת"ו האחרונה באותיות. אברהם מתחיל באות אל"ף ובמות תרח מסתיימת תקופה ובחיי אברהם מתחילה תקופה חדשה.

    "והקמתי את בריתי אתך ובאת אל התיבה.." אומר אבא שגם בתיבה כמו בכל דבר היתה לבני ישראל זכות אבות וזה מרומז במילה "ובאת" שמורכבת בדיוק מאותיות המילה "אבות".

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות