כל מה שהרב אמר לי התקיים • רבה של מקסיקו בעדות מרתקת על מרן זצ"ל

    יעקב גפן No Comments on כל מה שהרב אמר לי התקיים • רבה של מקסיקו בעדות מרתקת על מרן זצ"ל

    מי שהיה מקורב למרן ונשלח על ידו לכהן כרבה של מקסיקו, הרב שלמה טוויל שליט"א, במבחר סיפורים מיוחדים ממה שראה בעיניו. מכירת ערוץ הטלוויזיה כנגד כל הסיכויים, הביקור המיוחד של מרן שהותיר רושם רב של במדינה.

    רבה של מקסיקו הרב שלמה טוויל עם מרן זצוק"ל צילום: באדיבות המצלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלעדי: רבה של מקסיקו הגאון הרב שלמה טוויל שליט"א שהיה בקשרי ידידות קרובים עם מרן אביר הרועים רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, בסיפורים מופלאים ונדירים על רבנו הגדול, ביקוריו של מרן במקסיקושהותירו רושם אדיר. מכירת הערוץ של משה סבא ז"ל והשליחות למקסיקו. הלילה (חמישי) חל ליל פקידת שנתו החמישית.

    ביקוריו של מרן במקסיקו: מרן היה במקסיקו כמה פעמים, פעם האחרונה היה לפני כ-25 שנה, במהלך ביקורו פעל מרן ועשה כמה פעילויות ששינו את פני הקהילה, ביניהם כל בתי ספר אפילו החילונים התחילו להתפלל בבוקר, דבר שלא היה קיים, וכן לשמור על הצניעות ועוד כמה דברים. אין כאן המקום להאריך. מתוך שבוע שהיה במקסיקו מסר למעלה מ-30 שיעורים, דבר שלא יאומן 4 שיעורים ביום באופן פרטי.

    DSC_6805

    השליחות למקסיקו: בשנת 98 נפטר הרב הראשי הרב צאדק הררי ז"ל, הקהילה ביקשו ממנו שצריכים דיין ורב לקהילה, מרן שלח לקרוא לי שאני צריך למלא את המקום ב'מגן דוד' מקסיקו וצייטתי לדבריו והוא ראה בעיניו שנצליח ב"ה להגדיל תורה ולאדירא כאן בעיר ב'מקסיקו'.

    מכירת הערוץ: היו כמה סיפורים במקסיקו, אחד מהם הגיע משה סבא ז"ל עם מרן וסיפר לו שיש לו ערוץ בטלויזיה וכו' מרן אמר למכור את הערוץ שזה לא דבר צנוע, זה לא דבר יאה ונאה ליהודי שומר תורה ומצוות, ומשה אמר למרן שאין בעולם בן אדם שירצה לשלם מה ששווה, שלא מצוי כאלו סכומים, מרן אמר לו.. יבוא לך קונה הראשון  תמכור לו! לא עבר חודש ובא למשה סבא קונה וקנה לו בסכום יותר ממה שהוא ציפה וכשהוא מכר אמר שהכל בזכות ששמע לדברי מרן.

    ניסים בעיניים: באופן פרטי קרא לי מרן ע"י בנו הרה"ג דוד יוסף שליט"א ואז הוא אמר לי 3 דברים דברי סתר וכולם התקיימו היו דברים עדינים ושלושתם התקיימו.

    מרן בחן אותי פעמיים, פעם אחת על איסור והיתר והלכות נדה, ופעם שניה אחרי כ-10 שנים בדיני ממונות, כשמרן נסע בדרך לדרום לשיעור, לקח אותי במכונית ובחן אותי בעל פה על חושן משפט ודיברנו הרבה פעמים בשאלות ותשובות.

      DSC_0952



    0 תגובות